پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

وام ۷۰ میلیونی فرزندآوری کی پرداخت می‌شود؟

24 خرداد 1401
وام ۷۰ میلیونی فرزندآوری کی پرداخت می‌شود؟

به گزارش بانک اول، براساس مصوبه مجلس در اسفند ماه ۹۹ قرار شده بود وام ۷۰ میلیون تومانی مسکن برای تولد فرزند سوم با اولویت مناطق محروم پرداخت شود.

در این طرح آمده بود؛ خانوارهایی که در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم می‌شوند می‌توانند وام خرید ۷۰ میلیون تومانی مسکن را دریافت کنند. البته این وام تنها به خانوارهایی پرداخت می‌شود که صاحب فرزند سوم شوند و فاقد مسکن باشند.

ضمنا قرار بود طرح با اولویت مناطق محروم از جمله استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و ایلام اجرا ‌شود و بودجه در نظر گرفته شده برای آن هزار میلیارد تومان اعلام شد.

 

فارغ از این که مبلغ کم این وام، که کفاف خرید حتی سه متر خانه را در پایتخت نیز نمی‌دهد، از ابتدا محل انتقاد بود، حالا سه ماه هم از آغاز سال ۱۴۰۰ گذشته و هنوز هیچ خبری از این وام نیست. حتی محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌های خصوصی به تجارت‌نیوز اعلام می‌کند که درباره این وام هنوز هیچ دستوری از سمت بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ نشده است.

مرتضی آقا تهرانی، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال تجارت‌نیوز درباره سرنوشت این مصوبه و علت ابلاغ نشدن آن به شبکه بانکی می‌گوید: بله، مصوبه هنوز ابلاغ نشده است. علتش هم این است که مصوبه به شورای نگهبان رفت، اصلاحاتی در آن اعمال شد و حالا به کمیسیون مشترک بازگشته است.

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر شورای نگهبان درگیر انتخابات ریاست جمهوری است. به امید خدا بعد از انتخابات ما مجددا مصوبه را به شورای نگهبان می‌فرستیم تا اصلاح نهایی صورت بگیرد و بعد از انتخابات ابلاغ شود.

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها