ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

آغاز فروش فوری خودرو فردا FMC 511

24 خرداد 1401
آغاز فروش فوری خودرو فردا FMC 511

به گزارش بانک اول شرکت خودروسازی  فردا  پس از عرضه دو کراس اوور در رده های فنی گوناگون، اکنون به بازار سدان ها ورود کرده و در گام نخست، محصولی را در کلاس B پلاس به بازار معرفی نموده است. سدان  ۵۱۱ ، که با نام  FMC 511 و  فردا ۵۱۱  هم شناخته می شود، محصولی خانوادگی و اتوماتیک است که می تواند به عنوان یک گزینه جدید، علاقه مندان به سدان های جمع و جور را به سوی خود بکشاند.

ابعاد سدان ۵۱۱

محصول جدید شرکت خودروسازی فردا طول ۴۳۹۰ میلی متری دارد، همچنین عرض این سدان جدید ۱۷۲۵ میلی متر و ارتفاع آن ۱۴۹۰ میلی متر است. اما فردا ۵۱۱ با فاصله محوری ۲۵۳۵ میلی متر، در جایگاه یکی از بزرگ ترین سدان های کلاس B پلاس قرار می گیرد و می تواند در این رده فنی، بیش ترین فضای کابین را در اختیار سرنشینان خود قرار دهد. جرم خالص این خودرو کمتر از هزار و ۱۰۰ کیلوگرم است و به لطف آلیاژهای جدید در ساخت سازه ۵۱۱، شاهد هستیم که با حفظ اصول ایمنی، نسبت قدرت و جرم مناسبی برای این سدان فراهم شده است.

مشخصات فنی فردا ۵۱۱

سدان FMC 511 به یک پیشرانه ۱۴۸۰ سی سی (۱٫۵ لیتری) تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه از نوع ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است که فناوری های مختلفی چون بلوکور، زمان بندی متغییر سوپاپ ها و… در آن دیده می شود. این پیشرانه ۱۰۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر تولید می کند و با نصب بر روی ۵۱۱، می تواند در شرایط بهینه ترکیبی مصرف سوخت ۶٫۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد. همچنین در شرایط آزمایشگاهی و با حفظ سرعت استاندارد ۸۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت ۴٫۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر برای فردا ۵۱۱ ثبت شده است. یکی دیگر از فناوری های استفاده شده در محصول جدید خودروسازی فردا  NVH  نام دارد که سبب می شود پیشرانه ۵۱۱ کم ترین صدا و لرزش را نسبت به خودروهای فاقد این فناوری از خود نشان دهد.

سامانه انتقال قدرت در سدان ۵۱۱ از نوع اتوماتیک ۵ سرعته و با فناوری دو کلاچه است. این جعبه دنده توان پیشرانه را به چرخ های جلوی FMC 511 می رساند و به لطف ساختار DCT، تعویض دنده و واکنش پذیری به مراتب سریع تری را نسبت به خودروهای با جعبه دنده AT،CVT و AMT دارد. برای کاهش استهلاک و هزینه های نگهداری این سدان اقتصادی، سامانه روغن کاری متغییر برای جعبه دنده دو کلاچه این خودرو انتخاب شده است و ساختار WDCT در آن دیده می شود.در کنار قابلیت اتوماتیک، راننده ۵۱۱ می تواند از حالت اسپرت جعبه دنده در این سدان استفاده کند و با این کار، حساسیت پدال گاز و فرمان پذیری سیستم انتقال قدرت را افزایش دهد. همچنین امکان تعویض دنده با قابلیت تیپ ترونیک (تعویض دنده دستی) در فردا ۵۱۱ فراهم است و راننده می تواند با قرار دادن دسته دنده در این وضعیت، خود دنده مناسب را برای رانندگی انتخاب کند. از سویی، سامانه دستیار کمکی تعویض دنده به راننده اطلاع می دهد که با توجه به سرعت، دور موتور، گشتاور و… کدام دنده برای حفظ ثبات بهتر است.

امکانات رفاهی و ایمنی سدان ۵۱۱ خودروسازی فردا

خودروسازی فردا، سدان ۵۱۱ را با امکانات مختلف و رقابتی به بازار عرضه می کند. این خودرو به امکاناتی مانند سانروف، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا، تهویه الکتریکی، فرمان کمکی برقی، ترمزABS، EBD  و BAS، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، چراغ مشایعت تا منزل، بازشوی درِ صندوق عقب از روی ریموت، استاندارد ایزوفیکس صندلی ها، کامپیوتر سفر، جلو آمپر دیجیتال و آنالوگ، سنسور باد تایر، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، بلوتوث، قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر خودرو، دوربین عقب با خطوط پارک متغییر، سنسور پارک عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و… مجهز است.

در حال حاضر، شرکت خودروسازی فردا به عنوان یکی از فعالان بخش خصوصی، تولید اولیه FMC 511 را در شهر سمنان آغاز و قیمت مصوب  ۴۲۹ میلیون تومان  را برای این خودروی جدید اعلام کرده است. در فاز اول عرضه این سدان B پلاس، متقاضیان می توانند از شرایط فروش نقدی با تحویل ۳۰ روز کاری استفاده کنند.

 

اخبار مرتبط
از جمله محصولات تجاری شرکت بهمن موتور وانت کارا تک کابین و دو کابین است که یک وانت اقتصادی محسوب می‌شود. این خودرو به واسطه نبود رقیب قدرتمند توانسته به فروش بسیار خوبی در ایران دست یابد و کسانی که به دنبال خرید یک وانت نه‌چندان گران‌قیمت برای جابجایی بار هستند می‌توانند به سراغ نمونه‌های تک کابین یا دو کابین کارا بروند.
طبق اظهارات جدید رئیس کل بیمه مرکزی، 23 هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شده است؛ او تأکید دارد که طبق قانون بناست خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.
بر اساس مصوبه هیأت وزیران، مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافته است.
شرکت کرمان موتور شرایط فروش اقساطی خودرو KMC X5 ویژه اردیبهشت 1403 را آغاز نمود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
دکتر ناصری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بسیار عالی فروش اقساطی هم دارن این خودرو ها؟

محسن اورنگ
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

پشتوانه ی بسیار ضعیف، خدمات پس از فروش ضعیف و ناچیز، عدم مشتری مداری، افت شدید قیمت ، قیمت نجومی و فزاینده ی قطعات یدکی، کمبود قطعات... قبل از خرید یک خودرو چینی و اون هم از شرکتهای متفرقه خیلی باید احتیاط کرد...

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها