پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

هشدار هایی درباره سلامتی بدن که موهایتان به شما می دهند

24 خرداد 1401
 هشدار هایی درباره سلامتی بدن که موهایتان به شما می دهند

به گزارش بانک اول همانطور که می دانید که موهای شما تحت تاثیر مراقبت بیرونی و داخلی قرار دارند. مراقبت های داخلی و بیرونی شامل تغذیه، فشارهای کاری و هر گونه فعالیتی که مربوط به سیستم بدنتان می شود، است. مراقبت های بیرونی نیز شامل تمام عادات روزمره شما و استفاده از محصولات مراقبتی است که برای تقویت موها استفاده می کنید.

در نتیجه موهای شما در اثر کوچک ترین تغییری در هر کدام از موارد بالا واکنش نشان داده و تغییراتی را در خود نشان می دهد.

 

خاکستری شدن مو: استرس موهای سر را خاکستری می‌کند.

شکنندگی مو: این علامت نشان دهنده ابتلا به سندرم کوشینگ است. این سندرم در اثر افزایش ترشح هورمون کورتیزول از غده فوق کلیوی رخ می‌دهد و علائمی مانند افزایش فشار خون، خستگی و کمردرد را به همراه دارد. برای برخی افراد درمان این سندرم نیاز به جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی دارد.

خشک شدن موها: کم کاری تیروئید به معنای آن است که غده تیروئید شما به درستی کار نمی‌کند.

ریزش مو: اگر شما به طور ناگهانی متوجه ریزش موی سر خود شده‌اید، این می‌تواند نشانه کم خونی فقر آهن باشد.

نازک شدن مو: پروتئین، جزو ضروری برای ساختن موها است، بنابراین اگر به مقدار کافی پروتئین مصرف نکنید، متوجه ریزش و نازک شدن موها می‌شوید.

دانه‌های زرد: وجود پوسته زرد و یا سفید در بین موهایتان، و یا حتی ابروها، نشانه درماتیت سبوره است. شامپوهای مخصوص شوره و کورتیزون‌های تجویزی توسط پزشک می‌تواند درمان کننده شوره سر باشد. شوره سر می‌تواند به علت مخمر و یا التهاب پوستی رخ دهد. شوره سر، معمولا در زمستان شدید تر می‌شود

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها