ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

سند/آغاز فرآیند اعمال ماده ۲۳۶ مجلس علیه بانک مرکزی/ فشار سپرده‌گذاران کاسپین و نمایندگان مجلس جواب داد/ ماده ۲۳۶ مجلس چیست؟/ آیا طیب‌نیا استیضاح می‌شود؟

24 خرداد 1401
سند/آغاز فرآیند اعمال ماده ۲۳۶ مجلس علیه بانک مرکزی/ فشار سپرده‌گذاران کاسپین و نمایندگان مجلس جواب داد/ ماده ۲۳۶ مجلس چیست؟/ آیا طیب‌نیا استیضاح می‌شود؟

به گزارش بانک اول  نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه با انتشار تصویر زیر در کانال تلگرامی خود خبر از اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس کرد تا فشار بر بانک مرکزی و سیف و حتی وزارت اقتصاد بیش از پیش شود.

سپرده‌گذاران کاسپین در سراسر کشور با ایجاد ارتباط با نمایندگان مجلس از آنها خواستند تا مشکلات آنها را حل کند و حالا هیات‌رئیسه مجلس در نامه‌ای به نمایندگان متقاضی اعلام کرد که اعمال ماده ۲۳۶ مجلس علیه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد آغاز شد.

در مرحله اول باید کمیسیون اقتصادی مجلس به هیات‌رئیسه در مورد روند رسیدگی به مشکلات سپرده‌گذاران کاسپین گزارش جامعی بدهد تا در مورد آینده مسوولانی که با این مساله درگیر بودند تصمیم‌گیری شود.

ماده ۲۳۶ چیست؟

به گزارش بانک مردم، ماده ۲۳۶ مجلس که نمایندگان مجلسبه وسیله آن سیف را تهدید کرده‌آند این اجازه را به نماینده‌ها می‌دهد که رئیس‌جمهور و یا وزیر استیضاح شوند!

بر اساس ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس هرگاه ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هریک از کمیسیون‌ها عدم رعایت شئونات یا نقض و استنکاف از اجرای قانون و یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور، وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت‌رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذیربط ارجاع می‌شود. کمیسیون مربوطه نیز حداکثر ظرف ۱۰ روز باید به موضوع رسیدگی و در صورت وارد بودن ایراد مطرح‌شده با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت‌رئیسه به مجلس ارائه کند.

تبصره ۱ – چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد، موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذیصلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی مورد رسیدگی قرار گیرد.

تبصره ۲ – در صورتی که در مورد رئیس‌جمهور یا هریک از وزیران سه نوبت رأی به وارد بودن گزارش بدهند، طرح استیضاح در صورت رعایت مفاد اصل ۸۹ قانون اساسی در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.

photo_2017-06-11_19-10-27

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات