ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

مسکن ارزان با آورده اولیه ۱۰ درصدی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟(جزئیات)

24 خرداد 1401
مسکن ارزان با آورده اولیه ۱۰ درصدی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟(جزئیات)

به گزارش بانک اول، محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که با وعده پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی در صورت تصدی ریاست جمهوری بحث و حاشیه های فراوانی در محافل کارشناسی و افکار عمومی ایجاد کرده است در تازه ترین اظهارات ، از طرح مسکنی خود رونمایی کرد و ابعاد این طرح را توضیح داد.

محسن رضایی بیان کرد: طرح نهضت خانه سازی ایرانیان ، که از مهم ترین برنامه های اقتصای من به شمار می آید طرح کاملا جدیدی است که از آسیب شناسی طرح مسکن مهر و تجارب طرح جهاد خانه سازی سپاه و سایر طرح های عمرانی بخش مسکن که از ابتدای انقلاب تاکنون اجرا شده است، به دست آمده و نقاط قوت این طرح ها را در خود گردآورده است.

 

جزئیات طرح نهضت خانه سازی ایرانیان محسن رضایی

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در تشریح طرح نهضت خانه سازی ایرانیان گفت: طبق این طرح تمام سازندگان صاحب صلاحیت و انبوه سازان را به بازار سرمایه وصل می کنیم تا از طریق بورس تامین مالی شوند و متقاضیان مسکن را نیز به بانک ها مرتبط می کنیم که از تسهیلات کم سود بهره مند شوند. تفاوت نرخ تسهیلات کم سود و نرخ تسهیلات مصوب بانکی را دولت تقبل می کند و زمین را نیز دولت از منابع طبیعی به این طرح اختصاص می دهد که هزینه ای بابت زمین به متقاضیان تحمیل نشود.

وی در مورد آورده متقاضیان توضیح داد: طبعا اغلب افراد فاقد مسکن از اقشار کم درآمد هستند و امکان تامین آورده اولیه سنگین را ندارند بنابراین سهم ۱۰ درصدی برای آورده آنها در نظر گرفته ایم.

برای مثال هزینه تمام شده یک واحد مسکونی حدود ۳/۸ میلیون تا ۴ میلیون تومان است که متقاضیان فقط سهم ۱۰ درصدی از آن را به عهده خواهند داشت. ضمنا بانک ها موظف خواهند بود که همان واحد مسکونی را به عنوان تضمین تسهیلات پرداختی از متقاضیان قبول کنند و درخواست تضمین و ضمانت جدیدی برای وام نداشته باشند.

رضایی با بیان این که مشابه این طرح در اروپا و آمریکا نیز پیاده شده است، گفت: ما از این تجارب استفاده می کنیم و مشکل مسکن را حل خواهیم کرد.

اخبار مرتبط
نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ماهی که گذشت ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی در شهر‌های مختلف حدود یک میلیارد تومان است گفت: برای این اراضی تا به امروز ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده ایم که این قطعات در برخی از شهر‌ها به دو یا سه خانواده تعلق می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند به صورت مشارکتی اقدام به ساخت و ساز کنند.
کارشناسان و فعالان بازار مسکن معتقدند اگر شوک‌های بیرونی به این بازار وارد نشود، نیمه اول سال جاری می‌تواند فاز نخست آرامش بازار ملک باشد.
اصول قوانین املاکی برای بستن قرار داد، معمولا ثابت است. مگر اینکه نیاز به تغییرات مهمی باشد. کسانی که می خواهند کار املاکی انجام بدهند در ابتدا لازم است که این قوانین را بدانند. همچنین کسانی که به دنبال خرید و فروش خانه خود هستند، اگر از این قوانین اطلاعی نداشته باشند به مشکل می خورند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها