یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

اگر این نشانه ها را دارید به فشار خون پایین دچار شده اید

24 خرداد 1401
اگر این نشانه ها را دارید به فشار خون پایین دچار شده اید

به گزارش بانک اول فشار خون یکی از فاکتور های سلامتی است که می تواند بر روی قلب و دیگر اندام های بدن تاثیر جدی داشته باشد. همانطور که اشاره شد، چه فشار خون بالا و چه فشار خون پایین هردو می توانند دردسر ساز شوند.

ابتدا لازم است بدانیم که فشار خون طبیعی چه میزان است. فشار خون به طور کلی ارتباط بسیار زیادی با سن و جنسیت دارد و برای هرکسی متفاوت است.

اما به طور کلی فشار خون طبیعی دیاستولیک یک فرد بزرگسال نباید بیش از 95 میلی متر جیوه و سیستولیک نباید بیش از 140 میلی متر جیوه باشد.

 

همچنین در فشار خون پایین نیز برای مردان نباید کمتر 70 و 110 میلی متر جیوه و برای زنان نیز 60 و 100 میلی متر جیوه باشد که مرز هشدار فشار خون پایین تلقی می گردد.

به طور معمول اگر علائم خاصی ندارید فشار خون شما طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. اما اگر دچار علائم زیر شده اید و یا به طور مرتب آنها را تجربه می کنید این احتمال وجود دارد که دچار فشار خون پایین باشید.

 

سرگیجه، مخصوصا هنگامی که از روی صندلی برمی خیزید.

تاری دید یا دیدن لکه های سیاه

خستگی

سبکی سر

حالت تهوع

غش کردن

 

در بیشتر موارد با وجود ناخوشایند بودن، فشار خون پایین نشانه یک بیماری زمینه ای نیست با این وجود می تواند بر اثر عوارض داروو یا برخی از بیماری ها مانند کم خونی به وجود بیاید.

برای درمان فشار خون پایین لازم است حتما با مراجعه به پزشک علت اصلی آن را پیدا کنید. با این وجود اگر فشار خون پایینی دارید لازم است برخی از مراقبت ها از جمله نوشیدن آب فراوان در هوای گرم را انجام دهید.

اخبار مرتبط
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها