یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

با فروش طلا، مسکن و خودرو چقدر باید مالیات بدهیم؟

24 خرداد 1401
با فروش طلا، مسکن و خودرو چقدر باید مالیات بدهیم؟

به گزارش بانک اول، طرح مالیات از عایدی سرمایه در حال نهایی شدن است. پس از تصویب نهایی آن در مجلس، همه‌ی کسانی که مسکن، خودرو، طلا، سکه و ارز می‌خرند و در کمتر از یک سال می‌فروشند باید مالیات بدهند.

اگر خریداران در کمتر از یک سال پس از خرید، دارایی خود را بفروشند و سود کنند مشمول بالاترین مالیات می‌شوند. این مالیات در بازار مسکن ۴۰ درصد و در دیگر بازار‌ها ۳۰ درصد از سود است.

به طور مثال اگر فردی یک ملکی را در تهران به قیمت پنج میلیارد تومان بخرد و در کمتر از یک سال به قیمت شش میلیارد تومان بفروشند، یعنی یک میلیارد تومان سود کرده و باید چهار صد میلیون تومان (۴۰ درصد از سود) را به عنوان مالیات بر عایدی درآمد به دولت بپردازد.

 

جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه را در تصویر زیر می‌بینید:

اخبار مرتبط
ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حُسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر 50 درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.
سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است. علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.
«امضا» كردن پول توسط دو عضو تيم اقتصادي يك دولت نوعي نمادسازي براي دفاع از حيثيت پول است. اساسنامه بانك مركزي به صراحت نخستين وظيفه اين بانك، حفظ ارزش پول ملي عنوان شده و رييس كل بانك مركزي با امضاي اسكناس، خود را به اين وظيفه متعهد مي‌كند. اما در ايران چه اتفاقي افتاده است؟
کسبه‌ای که شناسه یکتا نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب‌وکار ثبت نباشد، برای دریافت خدمات در اداره‌های دولتی و بانک‌ها دچار مشکل می‌شوند و از نظر قانونی، فاقد مجوز هستند. پس آنها تا 25 اردیبهشت مهلت دارند که از درگاه ملی مجوزها شناسه یکتا بگیرند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها