دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

راهنمای مختصر و مفید انجام آزمایش کرونا در منزل

24 خرداد 1401
راهنمای مختصر و مفید انجام آزمایش کرونا در منزل

به گزارش بانک اول بنابر اعلام اپلیکیشن ویزیت، شاید تعداد کمتری تجربه‌ی انجام این آزمایش را در منزل خودشان دارند. در این نوشتار، با بیانی روشن، به چند سوال پرتکرار در خصوص آزمایش کرونا در منزل می‌پردازیم.

-مزیت‌های انجام آزمایش کرونا در منزل

توصیه‌ی کلی پزشکان در دوران همه‌گیری، ماندن در منزل و حفظ فاصله‌ی اجتماعی است. متخصصان می‌گویند حتی‌المقدور کاری را که می‌توانید در داخل منزلتان انجام دهید، به بیرون از خانه موکول نکنید. علاوه بر این آزمایشگاه‌ها به دلیل حضور بیماران مختلف، از مناطق پرخطر کرونایی هستند که احتمال حضور ویروس در آن‌ها، بیش از دیگر اماکن است. دلایل دیگری مثل راحتی بیشتر و قرار داشتن در فضای آرامش خانگی هم وجود دارند که انجام آزمایش کرونا در منزل را موجه می‌کنند.

-آزمایش‌های قابل‌انجام در منزل

برای تشخیص کرونا اغلب از دو نوع آزمایش استفاده می‌شود: «آزمایش سرولوژی ( IgM-IgG )» و «آزمایش سلولی ـ مولکولی ( PCR)». آزمایش سرولوژی  از طریق گرفتن خون فرد و اندازه‌گیری آنتی بادی داخل آن انجام می‌شود و می‌تواند با توجه به میزان آنتی بادی موجود در خون، وضعیت سابقه‌ی ابتلای فرد به کرونا را مشخص کند. آزمایش PCR از طریق گرفتن مایعات مخاطی فرد از حلق و بینی  انجام می‌شود و می‌تواند وضعیت کنونی ابتلای فرد به کرونا را مشخص کند. هر دوی این آزمایش‌ها در اپ «ویزیت» موجود است و می‌توان آن‌ها را در منزل انجام داد.

-قابلیت ارائه به خطوط هوایی

آزمایش‌هایی که شما در مجموعه‌ی «ویزیت» انجام می‌دهید، قابلیت ارائه به خطوط هوایی مختلف را دارد. «ویزیت» با همکاری آزمایشگاه‌های معتبر تهران که دارای مجوز از وزارت بهداشت می باشند، در تلاش است تا معتبرترین نتایج را به شما ارائه کند.

-مشاوره‌ی رایگان تلفنی برای انجام آزمایش

اپ «ویزیت» امکان مشاوره‌ی رایگان تلفنی با پزشک را دارد و شما می‌توانید با یک تماس از منزل خود، در کمترین زمان ممکن، بدون واسطه با یک پزشک درباره‌ی وضعیت سلامتی‌تان مشورت کنید. این گفت‌وگوی تلفنی می‌تواند شما را درباره‌ی نوع آزمایش موردنیاز، لزوم ویزیت حضوری و همچنین نیاز یا عدم نیاز شما به انجام آزمایش آگاه کند تا بهترین تصمیم را برای سلامتی‌تان بگیرید.

-امکان استفاده از خدمات حضوری در صورت نیاز

 در فاصله‌ی انجام آزمایش تا مشخص شدن پاسخ، می‌توانید از ویزیت حضوری پزشک هم استفاده کنید تا در صورت ابتلای احتمالی، زمان طلایی آغاز درمان را از دست ندهید. پزشکان و پرستاران حرفه‌ای ویزیت نیز آماده‌اند تا اگر تست کرونای شما مثبت شد، با حضور در منزل شما، فرآیند درمان و بهبودی شما را تا سلامت کامل زیرنظر بگیرند و تسریع کنند.

شما می‌توانید به راحتی و با سرعت در اپلیکیشن  یا سایت ویزیت به نشانی visit24.ir همه‌ی مراحل انجام تست کرونا در منزل را تنها با چند کلیک طی کنید. ویزیت مجوزهای لازم را از سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت دریافت کرده است و هزینه‌ی خدمات مختلف در سامانه‌ی ویزیت نیز، بر اساس تعرفه‌های رسمی وزارت بهداشت است.

شهروندان تهرانی می‌توانند برای استفاده از این امکانات متنوع، با مراجعه به نشانی اینترنتی www.visit24.ir در «ویزیت» ثبت‌نام و یا نرم‌افزار تلفن همراه «ویزیت» را از فروشگاه‌های معتبر مجازی  مانند کافه بازار  نصب کنند./ایسنا

اخبار مرتبط
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها