پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی از شنبه

24 خرداد 1401
ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی از شنبه

به گزارش بانک اول علی جهانی در مورد ثبت نام وام بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی گفت: ثبت نام وام بازنشستگان هنوز قطعی نشده و از روز شنبه هفته آینده ۱۲ تیرماه ثبت نام وام نهایی می‌شود.

ایشان ادامه داد: افزایش تعداد وام گیرندگان و همچنین افزایش سقف وام نیاز به توافق، هماهنگی و برنامه‌ریزی بیشتری با بانک عامل دارد و در حال حاضر تمامی امکانات نرم افزاری و پیاده سازی سیستم ثبت نام وام آمده است اما بر اساس توافق نامه‌ای با بانک، ضرورت دارد فرایند ثبت نام و پرداخت وام اصلاح و روان شود و همچنین دسترسی راحت تر صورت گیرد. به همین دلیل باید چند روزی صبر کنیم که بانک بتواند کارهایش را انجام دهد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه مبلغ وام ۷ میلیون تومان است گفت: اعتبار در نظر گرفته شده نیز دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که بر اساس سهم کانون‌های بازنشستگی حدود ۴۰۰ هزار نفر می‌توانند از این وام‌ها استفاده کنند.

جهانی با تاکید به اینکه پرداخت وام در چند مرحله انجام می‌شود گفت: بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند برای ثبت نام به سامانه پرداخت وام مستمری بگیران مراجعه و ثبت نام کنند که توسط کانون‌های بازنشستگی فعال شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

جهانی گفت: سال گذشته ۳۳۰ هزار نفر به طور متوسط هر نفر ۵ میلیون تومان وام دریافت کردند گفت: از زمانی که فرد برای وام ثبت نام می‌کند تا زمانی که وام به حساب بازنشسته واریز می‌شود نهایت سه روز طول می‌کشد./مهر

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها