چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

استفاده از ماسک در کودکان و افزایش میزان خطرناک دی اکسیدکربن

24 خرداد 1401
استفاده از ماسک در کودکان و افزایش میزان خطرناک دی اکسیدکربن

به گزارش بانک اول به نقل از دیلی میل، مطالعه محققان اروپایی نشان داد کودکانی که فقط برای چند دقیقه ماسک دارند می‌توانند در معرض خطر میزان خطرناک دی اکسید کربن قرار بگیرند.

به گفته محققان، کودکان بین3تا 12برابر میزان سالم در معرض دی اکسید کربن قرار می‌گیرند. کودکان کوچک‌تربیشتراز کودکان بزرگ‌تر در معرض خطر میزان دی اکسید کربن قرار دارند.

افزایش هولناک آمار بستری کرونا در کودکان زیر ۱۵ سال | ۷ نفر در تهران به کرونای انگلیسی مبتلا شده‌اند

مطالعه‌ای به سرپرستی محققان لهستانی، آلمانی و اتریشی به بررسی این موضوع پرداخت که آیا ماسک زدن کودکان خردسال در مدارس و سایر اماکن عمومی می‌تواند بیش از مفید بودن، مضر باشد.

آنها دریافتند که بعضی از کودکان فقط در مدت سه دقیقه پوشیدن ماسک، دوازده برابر حد مجاز در معرض دی اکسید کربن قرار گرفتند.

میانگین حجم دی اکسیدکربن در نفس کودک ۰.۰۴ درصد و حداکثر سطح سالم آن ۰.۲ درصد است.

محققان دریافتند که میزان دی اکسید کربن در کودکان در تمام گروه‌های سنی بسیار بالاتر از سطح سالم است.

محققان تاکید دارند که بهتر است مدارس در سال تحصیلی جدید هم به صورت آنلاین باشند.

اخبار مرتبط
جدیدترین یافته‌های محققان ثابت کرده است که به یاد آوردن خاطرات یا تمرکز، هر دو با کمبود یک ویتامین حیاتی مرتبط هستند.
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به حفظ سیستم عصبی و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن کاهش دهد
در مورد کنسرو‌هایی که یک طرف آنها برآمده شده است چنانچه با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود دلیل بر فاسد بودن محتوی قوطی است. باید توجه داشت که موقع باز کردن قوطی‌های سالم، مقدار ناچیزی هوا به داخل آنها کشیده می‌شود که نباید آن را با خروج گاز اشتباه کرد.
سرطان‌ها لیست بلندبالایی دارند که برخی از آن‌ها تهدید جدی برای سلامت و جان افراد محسوب می‌شوند، اما پنج تا از این سرطان‌ها از همه خطرناک‌تر و کشنده‌تر هستند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها