جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

درمان انواع سردرد های مختلف با این 3 راهکار

24 خرداد 1401
درمان انواع سردرد های مختلف با این 3 راهکار

به گزارش بانک اول بسیاری از افراد به محض شروع یک سردرد خفیف به سراغ مصرف قرص می روند که این مسئله می تواند در طولانی مدت باعث ایجاد مقاومت در بدن نسبت به مسکن ایجاد کند و اثرات ناشی از این داروهای شیمیایی به سلامت شما آسیب بزند.

 

1. در اولین اقدام این مسئله را بررسی کنید که در طول روز به چه میزان آب مصرف می کنید. شاید کمتر کسی با خودش فکر کند که منشاء سر درد های اذیت کننده ممکن است به دلیل کم نوشیدن آب در روز و یا در برخی موارد عدم نوشیدن آب باشد. کمبود آب علاوه بر گرمازدگی می تواند باعث ایجاد سردردهای آزار دهنده شود.

 

2. استفاده از چای بابونه به شما کمک می کند تا برای درمان سردرد نیازی به قرص های شیمیایی نداشته باشید. بابونه گیاهی با طبع گرم و خشک است که دمنوش آن نقش موثری در کاهش درد‌های میگرنی دارد و فلاونوئید و کامازولن موجود در بابونه با مهار نشانگر‌های زیستی التهابی باعث تسکین درد می شود.

از خواص دیگر این دمنوش می توان به آرامش معده، خواب آوری، کاهش دردهای قاعدگی و ضد اضطراب بودن اشاره کرد. البته توجه کنید صرف هم زمان بابونه با دارو‌های ضدانعقاد مانند بنزودیازپین، وارفارین، سیکلوسپورین و همچنین مشروبات الکلی ممنوع است و در دوران بارداری و شیردهی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

 

3. بعضی سردردها ارتباط مستقیم با بی‌خوابی شبانه و نداشتن خواب کافی دارند. همچنین استفاده شبانه از لپ تاپ و تلفن همراه پیش از خواب و به ویژه در مکان های تاریک می تواند اثرات منفی آن سردرد شما را چند برابر کند. بنابراین مدیریت داشتن خواب کافی و همچنین به موقع و پیش از ساعت 12 به محل خواب رفتن می تواند از بروز سردرد جلوگیری کند.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها