شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

شکایت سهامداران تسلا از ماسک | ایلان ماسک به دادگاه احضار شد

24 خرداد 1401
 شکایت سهامداران تسلا از  ماسک | ایلان ماسک به دادگاه احضار شد

به گزاررش بانک اول ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت آمریکایی تسلا روز دوشنبه در دادگاه حاضر شد تا در مورد اقدام این شرکت در سال ۲۰۱۶ برای خرید سهام تولید کننده صفحات خورشیدی موسوم به سولارسیتی SolarCity که با خانواده اش بنیانگذاری کرده است، از خود دفاع کند.

سهامداران تسلا با طرح شکایتی قانونی، ماسک را به سود جویی از این معامله که بر اساس آن، سازنده خودرو‌های الکتریکی تسلا ۲.۶ میلیارد دلار برای خرید این شرکت پرداخت کرده است، متهم کردند.

بر اساس این گزارش، سهامداران تسلا ادعا می‌کنند که این معامله به منزله کمک به سولارسیتی صورت گرفته است که در آن زمان تقریباً ورشکسته شده بود و از نظر مالی بیش از آنکه برای تسلا سود داشته باشد به ماسک و خانواده اش سود رسانده است.

در سال ۲۰۱۶ ماسک ۲۲ درصد از سهام سولارسیتی را که توسط پسر عموهایش تأسیس شده بود، داشت. او همچنین رئیس هیئت مدیره SolarCity و همچنین مدیر عامل و رئیس شرکت تسلا بود. قرارداد خرید شرکت سولارسیتی رویای ماسک برای تحول به سمت انرژی پایدار را نشان می‌داد.

سهامداران تسلا از این دادگاه درخواست کرده اند تا ماسک را به پس دادن هزینه‌ای که تسلا برای خرید SolarCity پرداخت کرده است، مجبور کند.

در واکنش به این درخواست، ماسک اظهار داشت که این معامله منصفانه بوده و توسط هیئت مدیره تسلا و سهامداران تأیید شده است و هیچ تعصب و فشار از سمت وی وجود نداشته است.

علاوه بر این، ماسک اصرار داشته است که وی از مذاکرات مربوط به این معامله به طور کامل کنار گذاشته شود. سال گذشته، مدیران تسلا با سهامداران این شرکت حدود ۶۰ میلیون دلار، که توسط بیمه پرداخت شده بود، بدون پذیرفتن تقصیر، این اختلافات را حل کرده بودند.

در صورت پیروزی سهامداران، این پرونده یکی از بزرگترین قضاوت‌ها علیه یک شخص در تاریخ محسوب می‌شود.

به گفته فوربس، ماسک سومین فرد ثروتمند جهان با دارایی خالص ۱۶۸ میلیارد دلار است. برای مدت کوتاهی در اوایل سال جاری میلادی وی در صدر لیست قرار داشت./شهرارانیوز

اخبار مرتبط
زندگی گاهی اوقات می تواند خیلی سخت شود و ما را درهم بشکند. در چنین شرایطی باید ریتم تند زندگی را کمی آهسته کنیم و به یافتن تعادل و انتخاب‌های آگاهانه روی بیاوریم.پیروی از ۸ اصل در زندگی می‌تواند در مواقعی که به نظر می‌رسد دنیا خیلی سریع می‌چرخد کمک کند.
پایه سنوات تجمیعی چیست و شامل چه کارگرانی می شود؟خوشوقتی گفت: شاید جالب باشد، کارگری که از سال 1391 استخدام شده و همچنان در یک کارگاه مشغول به کار است، پایه سنوات تجمیعی او امسال ماهانه 2 میلیون و 700 هزار تومان می شود. بنابراین کارگری که حداقل دستمزد (7 میلیون و 100 هزار تومان) دارد و از سال 91 تا کنون در یک کارگاه است، باید یک حداقل دستمزد بعلاوه پایه سنوات تجمیعی 2 میلیون و 700 هزار تومان و یک پایه سنوات 210 هزار تومان برای امسال دریافت کند.
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها