یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

شرط تامین اجتماعی برای بازنشستگان نیازمند تسهیلات

24 خرداد 1401
شرط تامین اجتماعی برای بازنشستگان  نیازمند تسهیلات

به گزارش بانک اول بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کردند که کانون‌ها شرط پرداخت پرداخت تسهیلات ۷ میلیون تومانی را عضویت از پیش اعلام کرده‌اند؛ درحالیکه تعداد زیادی از بازنشستگان تامین اجتماعی عضو کانون‌های شهرستان‌های خود نیستند.

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی قرار است که حدود ۴۰۰ هزار فقره وام ۷ میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت شود، که یکی از شروط دریافت آن‌ها عضویت در کانون‌هاست. 

بازنشستگانی که با ایلنا، تماس گرفته‌اند، می‌گویند به جهت حل این مشکل در سال‌های آینده، مبلغی را برای صدور کارت عضویت به کانون پرداخت کرده‌اند اما به آن‌ها اعلام شده که باید منتظر اعلام نوبت جدید وام در سال ۱۴۰۱ باشند و در حال حاضر موعد جدیدی برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته نشده است.

گفتنی است بازنشستگانی که مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند، صرفا باید از طرف کانون‌ها به بانک معرفی شوند و حالت دیگری برای بهره‌مندی از این کمک رفاهی پیش‌بینی نشده است.

اخبار مرتبط
تفریح و سرگرمی علاوه بر تغییر روحیه ، باعث ریکاوری می شود تا کارها با انگیزه و دقت بیشتری انجام بپذیرد. همچنین معمولا ایده‌های ناب و خلاقانه در زمان استراحت حاصل می شود.
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی از ۹ اردیبهشت آغاز شد و تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. داوطلبانی که در کنکور سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. تمام داوطلبان کنکور باید سوابق خود را ابتدا تأیید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود.
«ملک مصرفی افراد از شمول مالیات بر عائدی سرمایه خارج است. یعنی اگر ملک مصرفی خانوار در طی یکسال ۱۰ برابر هم شده باشد هیچگونه مالیاتی نخواهد داشت. اینگونه اظهار نظرها از سوی شخصی که رییس سابق بانک مرکزی بوده است جای تأسف دارد.»
با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا ۳ به جای دریافت ۴۰۰ هزارتومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزارتومان، ۵۲۰ هزارتومان یارانه دریافت خواهد کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها