شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

ابهامات همسان سازی حقوق؛ صدور حکم در دولت فعلی؛ پرداخت در دولت آینده!

24 خرداد 1401
ابهامات همسان سازی حقوق؛ صدور حکم در دولت فعلی؛ پرداخت در دولت آینده!

به گزارش بانک اول بهروز محبی‌نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره کابینه آیت‌الله رئیسی و مطالبات مردم از مدیران دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور اظهار داشت: ما هم‌اکنون با انبوهی از مطالبات و توقعات اقشار و اصناف مختلف در کشور مواجه هستیم.

 

اوافزود: متأسفانه دولت براساس برنامه ششم و برنامه‌هایی که مؤظف به اجرای آن بوده و زمان مناسب برای اجرای آن در نظر گرفته شده بود نتوانست به ایفای وظایفش بپردازد. این در حالی است که کشور در تعدادی از این سال‌های اوضاع بودجه‌ای خوبی داشته و درآمدهای نفتی زیادی داشتیم که قوه مجریه می‌توانست به وظایف خود طبق قانون عمل کند اما این کار را نکرده است.

افزایش پرداختی بازنشستگان/ پای رونق شستا در میان است یا استقراض بودجه‌ای؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: متأسفانه دولت اجرای بسیاری از مسائل را به پایان فعالیت سیاسی‌اش موکول کرده است که برای مثال می‌توانم به همسان‌سازی حقوق اساتید دانشگاه اشاره کنم چرا که وزارت علوم احکام اعضای هیأت علمی را صادر کرده است و پرداخت‌ها را به مهرماه موکول کرده است.

محبی نجم‌آبادی ادامه داد: به نظر می‌رسد که دولت به دنبال آن است که مطالبات اساتید دانشگاه در موضوع همسان‌سازی حقوق را به گردن دولت بعدی بیندازد و عملاً ما شاهد آن هستیم که پُز صدور این احکام در دولت حسن روحانی است و اجرای این احکام به گردن دولت آیت‌الله رئیسی افتاده است.

 در زمانی که ما کمترین میزان درآمد نفتی را داریم چگونه می‌توانیم به آنچه این دولت ایجاد کرده و وظیفه‌ برای دولت آینده تعریف کرده آن دولت عمل کند؛ شرایط کشور ویژه است و آیت‌الله رئیسی باید بحث تجربه، توانمندی عملی و جهادی بودن را به عنوان شاخص‌های بنیادی مورد توجه قرار دهد. افرادی که در کابینه دولت آیت‌الله رئیسی حضور می‌یابند باید براورد دقیقی از وضعیت موجود داشته باشند و برای ایجاد تحول کوتاه‌مدت و درازمدت در کشور برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.

اخبار مرتبط
تجهیزات اسکیمر برای کلاهبرداری از حساب‌های بانکی یکی از شیوه‌های جدید کلاهبرداران است که برای گرفتار نشدن در دام آنها باید نسبت به آن شناخت کافی داشت و پیشگیری کرد، این درحالی است که به گفته پلیس ۹۰ درصد کلاهبرداری اسکیمری توسط دستفروشان انجام می‌شود.
رئیس کل پیشین بانک مرکزی، در صفحات مجازی خود نوشت: رئیس‌جمهور: در سال گذشته ۳ موسسه بانکی متخلف را منحل کردیم. امسال هم بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل می‌شوند. از ۳ موسسه بانکی مورد اشاره ایشان، «توسعه» و «کاسپین» از قبل عملا منحل شده بودند و فعالیت خاصی نداشتند. موسسه اعتباری «نور» هم تعهداتش نسبت به سپرده‌گذاران به بانک ملی ایران منتقل و مشکلاتش همچنان باقی است.
برات الکترونیک عادی یک سند تجاری است که براساس آن شخصی از شخص دیگر می‌خواهد که مبلغی را در وجه یا حواله‌کرد شخص معین یا شخص ثالث در زمان مشخص( آینده) بپردازد. در همین راستا، سامانه برات الکترونیک عادی به‌عنوان جزئی از این اکوسیستم، با هدف الکترونیکی کردن تمام مراحل چرخه حیات اسناد تجاری برات تعریف شده است. برات الکترونیک سپامی در راستای تامین مالی زنجیره تولید، سرآغاز تحولی بزرگ برای شبکه بانکی کشور خواهد بود.
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها