شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

«برگ سبز» خودرو سند مالکیت نیست/ محاکم قضایی آن را به رسمیت نمی‌شناسند

24 خرداد 1401
«برگ سبز» خودرو  سند مالکیت نیست/ محاکم قضایی آن را به رسمیت نمی‌شناسند

به گزارش بانک اول  ذبیح الله خدائیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برگ سبز سند مالکیت است یا خیر اظهار کرد: برگ سبزی که پلیس صادر می‌کند سند رسمی است؛ حجت الاسلام مصدق هم به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری در صحبتی گفتند که برگ سبز پلیس سند رسمی است نه اینکه سند مالکیت رسمی باشد.

وی افزود: بالاترین مقامی که در دستگاه قضائی داریم رئیس قوه قضائیه است که در سال ۹۵ بخشنامه کردند که محاکم و واحد‌های ثبت اسناد و املاک نباید سندی را که نیروی انتظامی تحت عنوان برگ سبز برای تعویض پلاک صادر می‌کند به عنوان سند رسمی مالکیت به رسمیت بشناسند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برگ سبز پلیس در حد تعویض پلاک سند رسمی است، اما سند مالکیت نیست، چراکه نقل و انتقال خودرو به موجب ماده ۲۹ قانون رسیدگی به جرایم باید در داخل دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.

خدائیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه محاکم برگ سبز را از افراد در صورت بروز مشکل به عنوان سند قبول می‌کنند یا خیر، گفت: اگر کسی که سند رسمی از دفاتر دارد و فردی که برگ سبز دارد به واحد اجرای ثبت اسناد مراجعه کنند، واحد اجرای ثبت اسناد آن سند فردی که سندش را در دفاتر تنظیم کرده است را به رسمیت می‌شناسد.

وی تاکید کرد: برگ سبز در برابر سندی که در دفاتر ثبت اسناد تنظیم شده‌اند، به عنوان سند رسمی مالکیت شناخته نمی‌شود و قابلیت اجرا را ندارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت:، اما اینگونه نیست که برگ سبز هیچ ارزشی نداشته باشد و به عنوان یک سند رسمی برای برخی موارد خاص مانند تعویض پلاک و امثالهم قابل قبول است.

مهر

اخبار مرتبط
در آخرین اطلاعیه‌ای که از عرضه خودروهای وارداتی در این سامانه ثبت شده به ۱۴ مدل خودرو اشاره شده که هیچ یک چینی نیستند و تعداد خودروهای وارداتی در این عرضه به بیش از ۶۰۰۰ دستگاه می‌رسد.
شرایط خرید خودرو کامیونت فورس در تالار خودروی بورس کالا که قرار است فردا انجام شود، اعلام شد.
افزایش قیمت خودرو در سال‌های اخیر، قدرت خرید را به‌طور قابل توجهی کاهش داده و بسیاری از افراد را از داشتن خودروی شخصی محروم کرده است. در این میان، خرید قسطی و لیزینگی خودرو به‌عنوان راه‌حلی برای رفع این مشکل مطرح شده است.
برخلاف شرکت فودای که از چهار موتور مختلف برای پیکاپ فودای F22 خودش استفاده کرده، اما شرکت دایون، پیکاپ V5 خود را فقط با دو موتور در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد که هردوی آنها از نوع توربوشارژ هستند و گیربکس 6 دنده دستی دارند اما یکی از آنها دیزلی است و دیگری بنزینی.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها