جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

فروش فوری «پژو 206 تیپ 2» و «سمند» 119 میلیونی به کُما رفت

24 خرداد 1401
فروش فوری «پژو 206 تیپ 2» و «سمند» 119 میلیونی به کُما رفت

به گزارش بانک اول بازار خودرو ایران همچنان با عرضه بسیار کمتر از تقاضا و گرانی خودرو دست و پنجه نرم می‌کند و سیاست های دولت نیز نه تنها گره ای از این بازار نمی گشاید، بلکه گره را کورتر می‌کند.)

در حال حاضر فروش فوق العاده یا همان پیش فروش با موعد تحویل 3 ماهه تنها روش خرید فوری خودرو صفر کیلومتر به قیمت مصوب است اما همین روش نیز که به دلیل حضور پرشمار متقاضیان غیرمصرفی – دلالان و افرادی که به منظور جلوگیری از کاهش ارزش پول خود متقاضی خرید خودرو هستند – کارآمدی خاصی در ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و رسیدن خودرو به دست متقاضی و مصرف کننده واقعی ندارد، با سیاست های غیراصولی متولیان صنعت خودرو به خصوص در بحث قیمت گذاری، ناکارآمدتر شده است./کاماپرس

 

خودروساز بزرگ ایران تمایلی به فروش محصولات ارزان‌تر خود ندارد

به بیان روشن تر، سیاست های نادرست متولیان صنعت خودرو موجب شده است که شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز ایران تمایلی به فروش فوق العاده خودروهای ارزان قیمت تر خود از قبیل پژو 206 تیپ 2 و سمند نداشته باشد چرا که فروش این خودروها جز زیان حاصلی برای این شرکت ندارد. در عوض این شرکت به سوی فروش فوق العاده خودروهای گران تر مثل پژو 207 و مدل سقف شیشه این خودرو و همچنین خودروهای دیگری مثل دنا پلاس و دنا پلاس توربو اتومات سوق پیدا کرده که فروش آنها حاشیه سودی برای شرکت ایجاد کرده و از زیان انباشته این شرکت می کاهد.

 

روزنامه دنیای اقتصاد نیز در بخشی از گزارش خودرویی خود موضوع کاهش فروش فوری پژو 206 تیپ 2 و سمند را به صورت آماری مورد بررسی و تحلیل قرار داده و نوشته است؛ آن ‌طور که مسئولان ارشد گروه صنعتی ایران‌ خودرو ادعا می‌کنند و همین نکته را در صورت‌های مالی خود نیز منعکس کرده‌اند، این شرکت تنها در فروش 3 محصول دنا، رانا و تارا سود می‌کند و در فروش باقی محصولات تولیدی خود با زیان مواجه است.

زیان هنگفت ایران خودرو از فروش فوری پژو 206 و سمند 119 میلیونی

در واقع، ایران خودرو از محل فروش 68 هزار و 900 دستگاه خودرو از اعضای گروه پژو – و بیش از همه پژو 206 تیپ 2 – بیش از هزار و 358 میلیارد تومان زیان کرده‌ است. متوسط قیمت فروش اعضای این گروه در صورت‌های مالی ایران‌خودرو در سه ماه اول سال  حول و حوش 119 میلیون تومان درج شده است.

فروش گروه سمند نیز برای ایران‌خودرویی‌ها همراه با ضرر بوده است. آبی‌های جاده‌ مخصوص تا پایان بهار سال جاری در مجموع حدود 8 هزار و 700 دستگاه از اعضای خانواده سمند را به فروش رسانده‌اند و از محل فروش این تعداد دستگاه خودرو حدود 272 میلیارد تومان ضرر کرده‌اند. متوسط قیمت خودروهای فروخته‌شده از خانواده سمند نیز مانند گروه پژو حدود 119 میلیون تومان بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است؛ به نظر می رسد ایران خودرو از ابتدای سال 1400 برای کاهش زیان تولید ، تیراژ محصولاتی چون سمند وگروه پژو را کم کرده حال آنکه تیراژ محصولاتی که پیش از این به عنوان کم تیراژها شناخته می‌شد را افزایش داده است.

بر این اساس در سال جدید شرکت‌های خودروساز تنها بر فروش فوری کم تیراژها تمرکز کردند و محصولات پرتیراژی همچون سمند یا پژو 206 در فروش‌های فوری اعمال نشده است.

اخبار مرتبط
اگر شما هم مدام در ذهنتان تکرار می‌کنید که چرا من پولدار نمیشم یا چرا هرچه تلاش می کنم پولدار نمی شوم ، لازم است با بعضی از قوانین ثروتمندشدن آشنا شوید. رعایت این قوانین می‌تواند شما را به ثروت و قدرت برساند و نیازی نیست تا برای ثروتمند شدن حتما خانواده‌ای متمول داشته باشید.
متقاضیان فوق میتوانند طی مدت ۱۰ روز یا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به واریز وجه اقدام نمایند.
این طرح فروش به صورت نقد و اقساط برگزار می شود، به طور معمول در طرح های فروش نقدی و اقساطی خودروسازان خصوصی قیمت ها قطعی است اما مدیران خودرو در اقدامی نادر اعلام کرده که قیمت محصولات عرضه شده غیر قطعی است. مدیران فروش این خودروساز کرمانی قیمت های قطعی را پیش از واگذاری یا در زمان فاکتور کردن به اطلاع مشتریان می رسانند و متقاضیان نیز موظف هستند تا ما به التفاوت را به حساب خودروساز واریز و سپس نسبت به تحویل خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.
سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: به علت وجود نقص فنی در برخی از خودروهای مدل ایکس ۵۵ پرو تولیدی شرکت مدیران خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره‌گذاری این خودرو متوقف می‌شود

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها