جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

آغاز واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها از هفته آینده

24 خرداد 1401
آغاز واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها از هفته آینده

به گزارش بانک اول شورای هماهنگی بانک‌ها پیش از این در نامه‌ای به معاون اقتصادی رئیس جمهور اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون کارکنان بانکی را توسط وزیر بهداشت را خواستار شده بود. 

در این زمینه، علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها به ایسنا اعلام کرد که آخرین مکاتبه برای دریافت واکسن کرونا مربوط به ارسال نامه به معاون اقتصادی رئیس جمهور است که طبق پیگیری‌های صورت گرفته این نامه در حال طی کردن فرآیندهای اداری خود در وزارت بهداشت است و همچنان پیگیر نتیجه این موضوع هستیم.

پس از نامه شورای هماهنگی بانک‌ها به معاون اقتصادی رئیس جمهور، وی در تیر ماه به وزیر بهداشت درباره واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها نامه ارسال کرد. 

درحالیکه مسئولان بانک‌های دولتی و خصوصی از بی‌پاسخ ماندن نامه‌های ارسالی برای در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون کارکنان بانکی گله داشتند، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی اعلام کرد: وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاون خود مجوز واکسیناسیون کارکنان نظام بانکی کشور از هفته آینده را ارسال کرده است.


در این نامه آمده است: پیرو مکاتبات قبلی و با توجه به ظرفیت موجود واکسیناسیون کشور و آسیب پذیری کارکنان بانک‌ها به خصوص آنان که در تماس مستقیم با ارباب رجوع قرار دارند، شایسته است تربیتی اتخاذ شود تا واکسیناسیون این گروه از هفته آینده شروع شود. 

در ادامه نامه مذکور ذکر شده است: هماهنگی با مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی، ثبت نام و استفاده از فضاهای مناسب در آن مجموعه به گونه‌ای که ضمن حفظ نظم در سرعت واکسیناسیون دیگر گروه‌های هدف تاثیرگذار نباشد، بسیار حائز اهمیت است.

همچنین، در این زمینه بانک مرکزی نیز اعلام کرد: با تلاش‌های این بانک از آغاز واکسیناسیون و نامه اخیر رئیس کل بانک مرکزی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر نمکی با توجه به آسیب‌پذیری کارمندان نظام بانکی به ویژه کارکنانی که در تماس مستقیم با ارباب رجوع هستند، دستور آغاز واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها را از اوایل هفته آینده صادر کرد.

در ادامه این بانک اعلام کرد که طی مدت همه‌گیری ویروس کرونا، علی‌رغم شرایط سخت و مضایغ تحمیل شده، نسبت به تأمین ارز برای دارو، تجهیزات پزشکی و به طور ویژه واکسیناسیون برای رفاه و سلامت حال هموطنان عزیز کشورمان اقدام کرده است که این امر طی مکاتبه‌ای از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به رئیس کل بانک مرکزی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت.

گفتنی است از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون ۳۵ هزار نفر از کارکنان شبکه بانکی به این ویروس مبتلا شدند و  متأسفانه ۲۶۰ نفر از این افراد طی مدت یاد شده به دلیل ابتلا به این ویروس در گذشتند./ایسنا

 

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها