دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه و نرخ ۴ درصدی + جزئیات

24 خرداد 1401
پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه و نرخ ۴ درصدی + جزئیات

به گزارش بانک اول، امسال مشکل تامین برق به یکی از معضلات وزارت نیرو تبدیل شده بود. از طرفی وزارت نیرو قبلا طرحی داشت که به واسطه آن مشترکان را به صندوق توسعه ملی یا بانک‌ها ارجاع می‌داد و مشترکان با این کمک هزینه، می‌توانستند وام دریافت کنند. اما به نظر می‌رسد حداقل تاکنون پرداخت این وام مسکوت مانده است. پیگیری‌ها از این وزارت‌خانه اصلا به نتیجه‌ای نرسید و مقامات این وزارتخانه هیچ توضیحی درباره چرایی پرداخت نشدن این وام ندادند و با این که این طرح، پیشنهاد وزارت نیرو بوده، همه بار این مسولیت را بر گردن شرکت توزیع برق نهادند.

 

 چند وقت قبل نیز، بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور خواستار اجرای طرح فهام، طرح ملی فراسامانه هوشمند و اندازه‌گیری و مدیریت انرژی، برای شبکه خانگی شد و از وزارت نیرو درخواست کرد که این طرح را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد. با این وجود هنوز خبری از پیگیری‌های وزارت نیرو نیست.

حدود پنج سال پیش هم وزارت نیرو با یک شرکت آلمانی برای احداث ۱۲۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در ایران قراردادی امضا کرده بود و به جز آن هم ایسنا قبلا گزارش داده بود برای تامین برق عشایر کوچ‌رو و فاقد برق در ایران حدود ۲۰ هزار پنل خورشیدی در نظر گرفته شده است که روند توزیع آن به تدریج در استان‌هایی مانند لرستان، فارس آغاز شده است.

شرکت توزیع برق هم از طرف دیگر با بهانه‌های مختلف از پاسخگویی به این مساله سر باز زد.

با این حال، بانک مرکزی وظیفه دارد که با کمک بانک‌های طرف قرارداد و با هماهنگی و معرفی بسیج سازندگی، مبلغ ۵۰ میلیون تومان از محل منابع سپرده‌های قرض‌الحسنه و عادی بانک‌ها در روستاها، حاشیه شهرها و مناطق محروم وام اعطا کند. این وام با بازپرداخت ۶۰ ماهه و نرخ ۴ درصدی اعطا می‌شود.

اخبار مرتبط
به گفته مقام مسئول بانک مرکزی از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر ( حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها