یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر جدید در مورد مسکن فرهنگیان

24 خرداد 1401
خبر جدید در مورد مسکن فرهنگیان

به گزارش بانک اول علی الهیار ترکمن، با اشاره به اهمیت تأمین مسکن برای فرهنگیان سراسر کشور، بیان کرد: برای تأمین مسکن فرهنگیان، تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی در تاریخ دوم آذر ۹۸ با هدف تأمین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی طی یک دوره ۳ ساله منعقد شد.

این مقام مسئول گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه بیش از ۳۱۰ هزار فرهنگی برای بهره‌مندی از مسکن در طرح مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش ثبت‌نام کردند و طی استعلام‌های لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی شرایط و مشخصات ۷۵ هزار فرهنگی فاقد مسکن از بین ۳۱۰ هزار متقاضی تأیید شد.

۲۵ هزار فرهنگی در مسیر خانه‌دار شدن

وی افزود: با همکاری وزارت راه و شهرسازی، در ۳۱ استان کشور و ۲۵۱ شهر تاکنون، زمین مورد نیاز برای ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد مسکونی تأمین شده است و ۲۵ هزار فرهنگی واجد شرایط مسکن در مرحله افتتاح حساب، واریز وجه، تکمیل موجودی و اتصال به پروژه‌ها هستند . در تفاهم‌نامه تأمین مسکن فرهنگیان به جامعه هدف و اولویت واگذاری مسکن به زنان سرپرست خانوار، زوجین فرهنگی، کارکنان بالای ۲۰ سال خدمت و بازنشستگان، توجه ویژه شده است.

فارس

اخبار مرتبط
متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده اند در حال حاضر هیچ قرارداد مشخصی در دست ندارند و تنها در اولویت تخصیص پروژه قرار گرفته اند و اگر متقاضیان در طول روند اجرای پروژه امکان تامین منابع مالی خود رانداشته باشند ناچار مجبور به جابه جایی و یا حذف متقاضیان هستیم بنابراین خرید وفروش امتیاز پروژه های نهضت ملی مسکن ممنوع است.
: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.
یکی از رایج‌ترین شایعات در فروش ملک این است که اگر معامله‌ای انجام شود و ظرف ۲۴ الی ۴۸ ساعت فروشنده پشیمان شود می‌تواند مبلغی را که به عنوان پیش پرداخت از خریدار دریافت کرده است را پس بدهد و معامله یا قرارداد را به صورت یکطرفه فسخ کند. این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و خریدار و فروشنده اگر قرارداد ملکی را تنظیم و امضا کنند باید به تمام تعهدات خود که در آن قرارداد درج شده است عمل کنند. تنها زمانی میتوانند قرارداد را فسخ کنند که از خیارات قانونی استفاده کنند.
عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک گفت: اخیرا شنیده می‌شود که برخی مبادلات در بازار مسکن از طریق دلار و بیت‌کوین انجام می‌شود که به نظر من علت آن ایجاد سامانه خودنویس و نبود واسطه برای مدیریت قراردادها است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها