دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

حراج ویژه خودرو ملی!

24 خرداد 1401
حراج ویژه خودرو ملی!

به گزارش بانک اول، طبق آخرین آمارها خودروسازان سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از طرح‌های پیش‌فروش دارند و از سوی دیگر تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ آنها به دلیل نبود قطعه به ۱۵۰ هزار خودرو افزایش یافته است. با این حال آنها دست از توزیع رانت در قالب فروش فوق‌العاده برنمی‌دارند.

امروز قرار است فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو از سر گرفته شود و یک مدل خودرو پژو پارس با ۱۴۵ میلیون تومان اختلاف نسبت به بازار فروش خواهد رفت. این رانت نصیب چه کسانی می‌شود؟

در حالی امروز ثبت نام برای خرید خودرو پژو پارس تو فایو (Tu5) با قیمت ۱۴۵ میلیون تومان آغاز می‌شود که همین خودرو در بازار دو برابر و معادل ۲۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. در واقع  سود ۱۰۰ درصدی تنها در ۹۰ روز که قرار است ایران خودرو این خودرو را تحویل مشتری دهد. بعید است بازاری بتواند در این مدت کوتاه این طور بازدهی داشته باشد اما اگر رانت خودرو پیش‌فروش ایران‌خودرو نصیب کسی شود چندین برابر بازارهای سرمایه‌گذاری سود کرده است.

 

علاوه بر این، خودرو پژو پارس بنزینی نیز با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان در لیست فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو قرار دارد. این درحالیست که قیمت این خودرو در بازار ۲۵۵ میلیون تومان است. ۱۱۵ میلیون تومان سود معادل ۸۲ درصد نیز سود به شدت قابل توجهی است. البته این در صورتی است که خودروسازان بتوانند سر موعد خودروها را تحویل دهند تا با قرعه‌کشی این رانت نصیب مشتریان شود.

فراد برای ثبت نام نهایی در مراسم قرعه کشی که یکشنبه هفته آینده ۱۷ مردادماه با حضور نمایندگان نهاد‌های نظارتی برگزار می‌شود، مشخص خواهند شد.
متقاضیان می‌توانند در زمان مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
هونگچی E-QM5 با توان پیمایش 431 کیلومتر بیشترین بازدهی را در میان رقبای خود دارد. فضای مسافر و راننده و سرنشینان این خودرو بی‌نظیر بوده و بر اساس اطلاعات موجود، هونگچی E-QM5 پرفروش‌ترین خودرو برقی در میان محصولات وارداتی به ایران در کشور سازنده خود بوده است.
پیکاپ تی۸ به سه روش اقساط و با قیمت مصوب ۱ میلیارد و 697 میلیون تومان عرضه می‌شود. در روش اول با اقساط ۱۸ ماهه، نخست مبلغ 997,000,000 تومان به عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‌شود. تسویه‌حساب به وسیله 6 فقره چک با فاصله سه‌ماهه هر یک به مبلغ 129,201,900 تومان صورت می‌گیرد.
مهلت ثبت سفارش ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت است و به منظور مدیریت سفارش های دریافتی مشتریان، کارگزاران امکان مسدودسازی سفارش های دریافتی را تا ساعت ۸:۳۰ روز عرضه خواهند داشت.
کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه های فراخوان اولویت های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه لازم الاجرا خواهد بود. در صورت انتخاب شرایط نقد و اقساط، هزینه ترهین به مبلغ 4.400.000 تومان در هنگام ثبت نام و واریز وجه پیش پرداخت دریافت و هزینه فک رهن پس از پایان اقساط و قبل از خروج از رهن دریافت خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها