پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

آغاز واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ آیا مابه‌التفاوت‌ فروردین با حقوق مرداد واریز می‌شود؟

24 خرداد 1401
آغاز واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ آیا مابه‌التفاوت‌ فروردین با حقوق مرداد واریز می‌شود؟

به گزارش بانک اول واریز حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از امروز بیستم بر اساس حروف الفبا شروع شده است؛ این در حالیست که ظاهراً خبری از پرداخت مابه‌التفاوت متناسب‌سازی فروردین همراه حقوق نیست.

بازنشستگان از اردیبهشت سال جاری منتظر پرداخت مابه‌التفاوت‌ها هستند اما گویا سازمان هنوز قرار نیست این معوقات مزدی را بپردازد.

براساس وعده‌های پیشین، این معوقات باید نهایتاً تا پایان این هفته یا هفته آینده به حساب بازنشستگان واریز شود اما سوال این است که چرا این معوقات همراه حقوق مرداد واریز نمی شود؟!

اخبار مرتبط
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.
وی در ادامه توضیح داد: اصل قضیه این بود که ما برای برقراری ارتباطات بیشتر با دنیا و تحقیقاتی که کارشناسان امر انجام دادند، به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی شنبه از نظر اقتصادی برای کشور مفیدتر خواهد بود تا تعطیلی پنجشنبه. این نماینده مجلس مطرح کرد: براساس آن چیزی که امروز تصویب شد از یکشنبه تا آخر وقت پنجشنبه ساعت کاری محسوب می‌شود. جمعه که مراسم دینی برگزار می‌شود، مانند نماز جمعه و شنبه هم روز استراحت خواهد بود.
درسال ۲۰۲۱ گجت ایرتگ به دنیا معرفی شده و سریعا در میان کاربران محبوب شد. تا جایی که افراد آن را به کلید، چمدان یا حتی ماشین خود متصل کرده و با بهره‌گیری از شبکه جهانی دستگاه‌های اپل و سیگنال‌های بلوتوثی برای یافتن مکان شیء موردنظر خود استفاده می کردند و البته برخی نیز از این ایرتگ‌ها برای تعقیب غیرمجاز افراد بهره بردند. پس از آن شرکت‌هایی مثل موتورولا نیز ردیاب‌های بلوتوثی خود را ساخته‌اند.
در پی سخنان رئیس قوه قضاییه در رابطه با مشکلات ناشی از مسدودسازی کد ملی افراد و مأموریت رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضاییه در این زمینه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضاییه با صدور بخشنامه‌ای، کلیه مراجع قضایی را از انسداد کد ملی متهم و محکوم، منع کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها