پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

اولین یارانه دولت رییسی پرداخت شد +جزئیات

24 خرداد 1401
اولین یارانه دولت رییسی پرداخت شد +جزئیات

به گزارش بانک اول اولین یارانه دولت رییسی شب گذشته، 20مرداد ماه و راس ساعت24 به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز شد؛ این یارانه در واقع همان یارانه نقدی بود؛ یارانه‌ای که طی سال‌ها هیچ تغییری نداشته است.

 

یارانه نقدی همان یارانه 45هزار و 500تومانی است که از 10سال پیش پرداخت آن آغاز شده و تاکنون که 126ماه از اولین مرحله آن می‌گذرد، ادامه دارد؛ این یارانه بیستم هر ماه و راس ساعت24 به افراد مشمول پرداخت می‌شود که دیشب نیز 126مین مرحله از آن با اولین یارانه دولت رییسی همزمان شد.

تکلیف جاماندگان؛ نامشخص

هنوز افرادی وجود دارند که با وجود مشمول شرایط بودن یارانه نقدی و معیشتی دریافت نمی‌کنند؛ حدود دو ماه پیش اعلام شد که به زودی شرایط ثبت‌نام این افراد برای دریافت یارانه نقدی و معیشتی اعلام خواهد شد و جاماندگانی که شرایط لازم را داشته باشند، یارانه دریافت خواهند کرد؛ با این وجود هنوز تکلیف این افراد مشخص نشده و این خبر مسکوت باقی مانده است.

 

همچنین مبلغ یارانه مورد اعتراض بسیاری از شهروندان است و شهروندان معتقدند با وجود افزایش چند برابری تورم، مبلغ یارانه هیچ تغییری نداشته؛ در این خصوص نیز باید دید دولت سیزدهم چه برنامه‌ای برای یارانه‌ها خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها