چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

ایده وزیر اقتصاد رئیسی برای وام های بانکی

24 خرداد 1401
ایده وزیر اقتصاد رئیسی برای وام های بانکی

به گزارش بانک اول احسان خاندوزی ، وزیر اقتصاد پیشنهادی ابراهیم رئیسی، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

وزارت اقتصاد ان‌شاءالله تلاش خواهد کرد⁧ عدالت⁩ را در سهم مناطق از تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی برقرار کند. ‌گردش حساب شرکت‌های دولتی و گردش پورتفوی بیمه‌ها باید در همه مناطق کشور به کار گرفته شود. کاهش تبعیض⁩»/گسترش

اخبار مرتبط
مهران محرمیان با اعلام این خبر افزود: از این پس افرادی که برای دریافت یارانه اقدام می‌کنند، از دهک‌های پایین جامعه هستند دیگر نمی‌توانند وام بانکی با اعداد و ارقام بالا را دریافت کنند. او ادامه داد: در مدل جدید موضوعات مالیاتی، جرایم رانندگی، نحوه رفع تعهدات ارزی و سایر موضوعات مورد نظر در شبکه بانکی اضافه خواهد شد و در مدل جدید رتبه بندی بسیار دقیق‌تر شده است.
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل، شرایط پرداخت وام اشتغالزایی را در سال ۱۴۰۳ ابلاغ و تأکید کرد: سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی به ۱۵۰۰ میلیون ریال و سقف کارفرمایی به ازای بکارگیری تعداد افراد مددجو متناسب با سقف فردی حداکثر تا ۴۰۰۰۰ میلیون ریال و مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف ۷ سال می باشد.
مدیرعامل بانک مسکن از افزایش سقف این تسهیلات در سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات در محدوده‌ها و محلات مشمول طرح و برنامه‌های بازآفرینی شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی برای احداث واحدهای مسکونی با در نظرداشتن هزینه باقیمانده پروژه به ازای ساخت هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
مجردان دهه‌شصتی در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20هزار نفر جمعیت، درصورت ازدواج می‌توانند از مجموع تسهیلات 1.1میلیارد تومانی که 500میلیون تومان از آن تشویقی و 600میلیون تومان وام ازدواج عادی آنهاست، بهره‌مند شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها