دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر خوش برای مستاجران در مورد وام ودیعه مسکن

24 خرداد 1401
خبر خوش برای مستاجران در مورد وام ودیعه مسکن

به گزارش بانک اول محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه ثبت‌نام برای وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور حتی برای کسانی که قراردادشان در نیمه دوم سال است، گفت: اختلالی از چند ماه پیش در سامانه املاک و اسکان به وجود آمده بود و مشکلی در بحث ارتباطات با بانک‌ها ایجاد شده بود که سعی کردیم در همان روز‌های ابتدایی مشکل را رفع کنیم.

او ادامه داد: پیش از این، ارتباط ساختاری با نظام بانکی از جمله ۱۵ بانک و موسسه مالی و اعتباری وجود داشت و با تلاشی که صورت گرفت این مشکل ارتباطی برطرف شد.

 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی مسکن همزمان اطلاعات خود را تکمیل کنند و نام بانک و شعبه آن را انتخاب کنند، افزود: تمامی مشکلات در حال حاضر برطرف شده و از امروز به صورت رسمی در رسانه هم این مورد را انتخاب کنند.

تمدید مدت ثبت‌نام

محمودزاده بیان کرد: ثبت‌نام تا پایان شهریور تمدید شده و تمامی متقاضیان در هر بازه زمانی که قرارداد دارند، می‌توانند ثبت‌نام کنند به شرطی که در سال گذشته وام ودیعه مسکن دریافت نکرده باشند.

او افزود: تا زمانی که سقف اعتباری که در نظر گرفتند، پر نشود این امکان برای ثبت‌نام متقاضیان وجود دارد به طور مثال کسانی که قرارداد آن‌ها در آذر و آبان است هم می‌توانند ثبت‌نام کنند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر از کسانی که اطلاعات خود را بارگذاری کردند، می‌توانند شعبه بانک را انتخاب کنند.

او گفت: برای دریافت تسهیلات در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و متقاضیان در صورتی که اطلاعات بانکی و مدارک خود را تکمیل کنند می‌توانند وام را دریافت کنند.

چند نفت ثبت‌نام کردند؟

براساس این گزارش تاکنون حدود ۷۵۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند و سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلانشهر‌ها (شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. چنانچه متقاضیان تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانک برای تکمیل مدارک خود و ضامن‌ها اقدام نکنند، نسبت به رد درخواست آنان اقدام می‌شود./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
در شرایطی که بازار ملک به ثبات نسبی رسیده دولت دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده که اگر تعداد قابل توجهی از واحد‌های این پروژه در سال جاری به سرانجام برسد می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوارا بود.
در هفته های گذشته وزارت کار از ما به عنوان رئیس کانون عالی دعوت کرد و جلسه مشورتی برگزار شد. در آن جلسه پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شد که در صورت موافقت اعضای شورای عالی کار آن مصوبه به دولت برود. این پیشنهاد برای جامعه کارگری که 70درصد دستمزد خود را صرف اجاره بها می کند بسیار اندک است, اما به عنوان عضوی از جامعه کارگری خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار با حضور تمام شرکای اجتماعی هستیم تا بتوانیم با خرد جمعی فکری به حال شرایط دشوار و سخت معیشت کارگران کنیم.
اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز 240 میلیون تومان تا 20 مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه،‌ به‌علت عدو واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم... ؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ 1402/07/20 ساعت 00:00 مبلغ 2/400/000/000 ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»
ماده ۱۳ این طرح که به عنوان ماده(۵) به قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌شود به دارایی‌هایی همچون املاک اشاره دارد که مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها