ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

متوسط قیمت مسکن در تهران ۲۶ میلیون تومان است

24 خرداد 1401
متوسط قیمت مسکن در تهران ۲۶ میلیون تومان است

به گزارش بانک اول مصطفی قلی  خسروی  با اشاره به این‌که گزارش‌های بانک مرکزی از بازار مسکن اشتباه است، گفت: این بانک در آخرین گزارش خود اعلام کرده متوسط قیمت مسکن تهران به متری 30 میلیون و44 هزار تومان  تومان افزایش یافته است،‌این در حالی است که متوسط قیمت تهران 26 تا 27 میلیون تومان است.

وی با بیان این‌که زور اتحادیه املاک به بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نمی‌رسد، تصریح کرد: داده‌های بانک مرکزی از تحولات بخش مسکن مبنای درستی ندارد و بازار را بهم می‌ریزد.

قلی‌خسروی درباره بازار اجاره مسکن نیز افزود: متاسفانه دخالت‌های دولت در این بخش باعث شد تابستان امسال نرخ اجاره‌بها حدود 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک پیش ‌تر اشاره به این‌که گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن دقیق نیست، اظهار کرد: بانک مرکزی اعلام می‌کند که از آمار خام سامانه املاک و مستغلات (کد رهگیری) برای تهیه گزارش‌های خود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی از طریق اتاق ایران آمار خام سامانه را استفاده می‌کند، اما باید به این نکته اشاره کنیم 60 درصد معاملات بازار مسکن در این سامانه ثبت می‌شود و بانک مرکزی با حدس و گمان گزارش خود را از بازار مسکن تهیه می‌کند.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی با گزارش‌های اشتباه خود باعث تشنج در بازار مسکن می شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با انتقاد از عملکرد معاونت مسکن و ساختمان، افزود: زمانیکه اعلام شد اتحادیه مشاوران املاک زیر نظر وزارت راه و شهرسازی می‌رود ما استقبال کردیم، این درحالی بود که اتاق اصناف و وزارت صمت از ما گلایه کردند چرا موافق این کار هستید.

قلی‌خسروی بیان کرد: در صورتیکه اتحادیه زیرمجموعه وزارت راه شود، ما ارتقا پیدا می‌کنیم و تبدیل به کانون مشاوران املاک خواهیم شد.

تسنیم

اخبار مرتبط
نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ماهی که گذشت ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی در شهر‌های مختلف حدود یک میلیارد تومان است گفت: برای این اراضی تا به امروز ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده ایم که این قطعات در برخی از شهر‌ها به دو یا سه خانواده تعلق می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند به صورت مشارکتی اقدام به ساخت و ساز کنند.
کارشناسان و فعالان بازار مسکن معتقدند اگر شوک‌های بیرونی به این بازار وارد نشود، نیمه اول سال جاری می‌تواند فاز نخست آرامش بازار ملک باشد.
اصول قوانین املاکی برای بستن قرار داد، معمولا ثابت است. مگر اینکه نیاز به تغییرات مهمی باشد. کسانی که می خواهند کار املاکی انجام بدهند در ابتدا لازم است که این قوانین را بدانند. همچنین کسانی که به دنبال خرید و فروش خانه خود هستند، اگر از این قوانین اطلاعی نداشته باشند به مشکل می خورند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها