یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

پیامک از طرف سامانه ثنا قوه قضائیه /شیوه جدید کلاهبرداری

24 خرداد 1401
 پیامک از طرف سامانه ثنا قوه قضائیه /شیوه جدید کلاهبرداری

به گزارش بانک اول معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره شیوه جدید کلاهبرداری‌ها اظهار کرد: با فعال شدن سامانه ابلاغیات قضایی قوه قضائیه موسوم به سامانه ثنا، مجرمان سایبری با سوءاستفاده از مردم کلاهبرداری‌های زیادی را انجام می‌دهند.

وی گفت:در نوع جدید با ارسال پیامک از طریق سرشماره‌های شخصی توسط اپراتور‌های مختلف مبنی بر ابلاغ شکوائیه قضایی اقدام به سودجویی می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد: در این پیامک‌های ارسالی جعلی یک لینک آلوده هم طراحی شده است به طوری که شخص پس از رویت پیامک و باز کردن لینک،یک بدافزار بر روی گوشی فعال می‌شود و ورود پیدا می‌کند و به همه اطلاعات گوشی همراه دست پیدا می کند و پس از به دست گرفتن اختیار کامل تلفن همراه است مجرمین سایبری نسبت به اقدامات مجرمانه خود که عمدتا اخاذی یا برداشت از حساب بانکی است، اقدام می کنند.

وی افزود: سامانه ابلاغیات قضایی با همین عنوان به افراد هدف پیامک ارسال می‌کند و از شهروندان تقاضا داریم که تحت هیچ عنوان فریب پیامک با سرشماره‌های شخصی را نخورند و در صورت تمایل هم مردم می‌توانند اپلیکشن سامانه ثنا را بر روی گوشی خود نصب کنند.

وی بیان کرد: هدف این پیامک‌های جعلی فقط سودجویی از مردم بوده و این امر مهم است تا برای دانلود هر اپلیکیشنی ابتدا آن را از یک منبع معتبر دانلود کنید.


سرهنگ پاشایی گفت: شکایات زیادی از جانب مردم تا امروز ارسال شده و خوشبختانه با پیگیری‌های پلیس فتا تهران بزرگ تعدادی از این افراد که از طریق فضای مجازی اقدام به اعمال مجرمانه سابیری می‌کردند، دستگیر هم شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
چند سال است که دهک بندی جامعه برای پرداخت یارانه، در دستور کار دولت قرار گرفته است. تمامی خانوار ها نطابق این دستور کار، دهک‌بندی شدند و ۳ دهک پردرآمد جامعه، ازدریافت یارانه دولت، کنار گذاشته شدند و یارانه برای ۷ دهک دیگر واریز شد.
در این زمان می‌توانید به سینما یا رستوران بروید و یا یک سفر کوتاه آخر هفته ترتیب دهید. فقط فراموش نکنید که تمام زحمت‌هایتان را با ولخرجی هدر ندهید!
قیمت لاستیک‌های پرفروش چه به صورت دولتی و چه در بازار آزاد با افزایش مواجه شده است. بعضا قیمت یک لاستیک در بازار ۶۰ درصد گران‌تر از قیمت لاستیک دولتی مشابه است.
براساس قانون خانه‌های خالی در صورت عرضه نشدن با افزایش مالیات هرسال مواجه می‌شوند و اگر یک واحد مسکونی در سال عرضه نشود مشمول مالیات شده و ۶ برابر مالیات عادی از آنها مالیات دریافت می‌شود و در صورتی که سال بعد هم خالی باشد مشمول مالیات ۱۲ برابری می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها