دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

35 هزار خودرو وارد بازار می‌شود / چه خودروهایی تحویل می‌شوند؟

24 خرداد 1401
35 هزار خودرو وارد بازار می‌شود / چه خودروهایی تحویل می‌شوند؟

به گزارش بانک اول براساس طرح فروش فوری که دو خودروسازی بزرگ کشور در خرداد امسال انجام داده‌اند، این دو خودروسازی باید در روزهای آینده بیش زا ۳۵ هزار خودرو را به مردم تحویل دهند.

تحویل ۱۱ هزار خودرو از سوی ایران خودرو

در خرداد امسال، ایران‌خودرو طرح فروش فوری خودروهای برای پارس سال، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک را اجرا کرد.

در این طرح پارس سال با مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان  پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای با مبلغ ۲۶۹ میلیون تومان و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک با مبلغ ۳۹۰ میلیون تومان عرضه شد.

 

در این طرح سه میلیون و ۱۴۰ هزار و ۵۰۵ نفر واجد شرایط حضور در قرعه‌کشی شدند. ۱۱ هزار نفر بر اساس ظرفیت هر خودرو، به عنوان برنده و با روش قرعه‌کشی انتخاب شدند.

ایران‌خودرو برای این طرح اعلام کرد که خودرو برندگان حداکثر سه ماهه به آنها تحویل داده می‌شود. بر اساس اعلام ایران خودرو زمان تحویل خودروها حداکثر سه ماهه بود، بنابراین باید ۱۱ هزار خودرو طی روزهای آینده به برندگان خرداد تحویل داده شود.

یعنی ۸۰۰۰ نفر دنا پلاس توربو شارژ، ۷۵۰ نفر پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای و ۲۲۵۰ نفر پارس سال تحویل می‌گیرند.

 

تحویل ۲۴ هزار خودرو از سوی سایپا

در ابتدای خرداد نیز دیگر خودروسازی بزرگ کشور، یعنی سایپا فروش فوف‌العاده برگزار کرد و در طرح فروش سایپا محصولات تیبا ۲ با قیمت ۱۰۶ میلیون تومان، کوییک دنده‌ای با قیمت ۱۴۱ میلیون تومان، سایپا ۱۵۱ به نرخ ۱۰۵ میلیون تومان و کوییک آر با قیمت حدود ۱۵۰ میلیون تومان عرضه شد.

در این طرح نیز بیش از ۲۸۶ هزار نفر شرکت کردند که ۲۸۱ هزار نفر واجد شرایط بودند، اما فقط ۲۴ هزار نفر آنها برنده شدند. سایپا در بخشنامه فروش فوری خود اعلام کرده بود که موعد تحویل این خودروها حداکثر ۹۰ روزه است.

در این طرح ۲۴ هزار خودرو شامل ۵۰۰۰ دستگاه تیبا ۲‌، ۱۰۰۰ دستگاه سایپا ۱۵۱، ۱۳۰۰۰ دستگاه کوییک دنده‌ای و ۵۰۰۰ دستگاه کوییک آر عرضه. ی‌شود.

با توجه به این که در طرح فروش فوری در خرداد، سایپا باید ۲۴ هزار خودرو و ایران‌خودرو باید ۱۱ هزار خودرو تحویل دهد، در مجموع در شهریور باید ۳۵ هزار خودرو وارد بازار شود.

در حال حاضر نیز متفاضیان می‌توانند در طرح فروش یک ساله ایران خودرو ثبت‌نام کنند. قرار است در این طرح پنج خودروی پژو ۲۰۷، رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس دستی و اتوماتیک عرضه شود. مهلت ثبت‌نام در پیش‌فروش ایران خودرو شنبه ۳۰ مرداد ماه است.

برای اطلاع از جزئیات آن روی لینک «جزئیات فروش جدید خودروهای ملی» کلیک کنید./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی مجید مشعلچی گفت: اکنون یک نظام رتبه‌بندی ابتدایی برای رانندگان وجود دارد و اطلاعاتی از بخش‌های مختلف دریافت می‌شود به طور مثال تشویقات برای رانندگانی که تصادف نمی‌کنند بر پایه همین رتبه بندی است.
شرکت ایران خودرو در آخرین بخشنامه خود قیمت هایما S7 پلاس را برای عرضه در بازار اعلام کرد
شرایط فروش و واریز وجه ۱۰ خودرو شرکت سایپا اعلام شد.
در روزگاری نه‌چندان دور، با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان یا کمتر از آن می‌توانستید خودرو‌های مناسبی را برای رفت‌وآمد خود خریداری کنید. بااین‌حال آیا اکنون هم می‌توان با ۱۰۰ میلیون تومان خودرو خریداری کرد؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها