چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

یوروی جدیدی در راه است؟

24 خرداد 1401
یوروی جدیدی در راه است؟

به گزارش بانک اول به نقل از درگاه خبری اونیورسو آنلاین برزیل، وزیر اقتصاد برزیل در کمیسیون روابط خارجی سنا با اعلام این موضوع گفت: اگرچه هر دولتی سیاست مالی خاص خود را دنبال خواهد کرد، اما همه کشورهای عضو باید همگرایی داشته باشند، زیرا آنهایی که ناهماهنگ هستند با نرخ بهره بسیار بالا مواجه خواهند شد.

گدس با بیان اینکه سازوکارهای خوداصلاحی وجود دارند که به همه مجموعه نظم و انضباط می دهد، تصریح کرد: به همین خاطر، برزیل به تقریب و هماهنگی هرچه بیشتر با منطقه آزاد تجاری می اندیشد.

وزیر بهداشت برزیل همچنین پیش بینی کرد: در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده، تنها پنج یا شش ارز رایج در دنیا به جا خواهد ماند که ازجمله آنها دلار، یورو، پول چین و همچنین ارز احتمالی مجموعه کشورهای عضو بلوک اقتصادی آمریکای جنوبی خواهد بود.

 

وی با اعلام اینکه درباره این موضوع با گروه نمایندگان آرژانتین هم صحبت کرده است، خاطرنشان کرد: ارز مشترک موهبتی برای آمریکای جنوبی برای مقابله با مشکلات اقتصادی منطقه خواهد بود.

گدس همچنین یادآور شد: زمانی که «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل در ماه ژوئیه ریاست مرکوسور را بر عهده گرفت، در اظهارات خود به مناسبت پنجاه و هشتمین اجلاس سران مرکوسور، متعهد شد که به سمت نوسازی این نهاد منطقه ای پیش رود.

در همین راستا، «آلبرتو فرناندز» رئیس جمهوری آرژانتین نیز تاکید کرد که اجماع، ستون فقرات و اصل وجودی اتحادیه مرکوسور است.

در بحبوحه بحران اقتصادی و در زمانی که این بلوک اقتصادی ۳۰ ساله می شود، کنفدراسیون ملی صنایع برزیل ضمن تاکید بر لزوم تعمیق انسجام، خواستار گفتگوی بیشتر بین اعضای مرکوسور شد.

مرکوسور بازار مشترک کشورهای آمریکای لاتین است که در سال ۱۹۹۱ توسط پیمان آسونسیان منعقد شد.

اخبار مرتبط
در پی سخنان رئیس قوه قضاییه در رابطه با مشکلات ناشی از مسدودسازی کد ملی افراد و مأموریت رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضاییه در این زمینه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضاییه با صدور بخشنامه‌ای، کلیه مراجع قضایی را از انسداد کد ملی متهم و محکوم، منع کرد.
ما به عنوان متولی بخش بازار و خصوصی از دولت می‌خواهیم در شرایطی که تولیدکننده نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد، اجازه واردات دهند تا تعادل بازار برهم نخورد و التهاب در بازار ایجاد نشود؛ این توانایی در بخش خصوصی وجود دارد.
در این جلسه مدیران عامل بانک‌ها ضمن گفت‌وگو درباره مسائل روز بانک‌ها طبق دستور جلسه، با توجه به تصویب تعطیلی شنبه‌ها در مجلس شورای اسلامی به بحث و تبادل نظر درباره تعطیلی بانک‌ها در این روز پرداختند و مقرر شد درخواست تعطیلی بانک‌ها در روزهای شنبه نیز در اسرع وقت به مقامات و نهادهای ذی‌صلاح ارسال و پیگیری‌های مقتضی انجام گردد.
دیه مبلغی است که برای جبران خسارت‌های غیرعمد به افراد آسیب‌دیده پرداخت می‌شود. دیه اعضای بدن یکسان نیست و دیه هر عضو با سایر اعضا تفاوت دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها