چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

مراحل انتقال یارانه پس از طلاق و فوت

24 خرداد 1401
مراحل انتقال یارانه  پس  از طلاق و فوت

به گزارش بانک اول . بعد از طلاق گرفتن مشکلی  که بیشتر زوجین با آن مواجه می‌شوند، انتقال یارانه است.  بعد از طلاق گرفتن باید یارانه خود را از سرپرستی همسر قبلی خود جدا کرده و برای انتقال یارانه بعد از طلاق مدارکی را آماده و سپس به همراه مدارک خود به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و تقاضای جدا شدن از سرپرستی و خانوار همسر قبلی و ایجاد سرپرستی جدید کنند.

مدارک مورد نیاز

شناسنامه

کارت ملی

سند طلاق

کپی تمامی مدارک

پس از انجام مراحل بالا، زن و شوهر بلافاصله باید حساب یارانه‌ای جدیدی در یکی از شعب بانکی برای خود ایجاد کند، در غیر این‌صورت یارانه وی پرداخت نمی‌شود.

بعد از فوت سرپرست خانوار دریافت یارانه چگونه است؟

یارانه همه افراد خانواده به حساب بانکی سرپرست خانواده ( پدر ) واریز می‌شود، مگر در مواردی که پدر خانواده فوت کرده باشد و در این شرایط به حساب مادر خانواده واریز می‌شود. یکی دیگر از مشکلات افرادی که یارانه دریافت می‌کنند به هنگام فوت سرپرست خانوار است.

در چنین مواردی به‌طور موقت یارانه اعضای خانواده قطع می‌شود و برای حل این مشکل باید ‌مدارک زیر را آماده و به نزدیک‌ترین مرکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

اصل شناسنامه و اصل کارت ملی

کپی مدارک شناسایی

کارت ملی سرپرست قبلی

شناسنامه سرپرست قبلی

گواهی فوت سرپرست

هم‌چنین بعد از ارائه مدارک به مرکز پلیس +۱۰ در برخی خانواده‌ها دیده می‌شود که با فوت پدر خانواده، فرزند ارشد سرپرستی را به عهده می‌گیرد و در چنین شرایطی انتقال یارانه به روش بالا انجام می‌گیرد.

انتقال یارانه در خانوارهای بد سرپرست نیز، در مرکز پلیس +۱۰ انجام می‌گیرد، اما در این موارد جهت تغییر در کفالت، حضانت و … افراد باید ابتدا به مرکز فرمانداری استان مربوطه مراجعه و همراه با نامه رسمی فرمانداری به پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

در تمامی موارد بالا برای انتقال یارانه، یک تا دو ماه زمان صرف خواهد شد تا افراد بتوانند یارانه دریافت کنند، برای از دست ندادن یارانه در طول این مدت می‌توانند بین دهم تا بیستم هر ماه پیگیری کنند.

اخبار مرتبط
محسن مولوی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسئله تفکیک یارانه‌ها، اظهار کرد: اگر موضوع تفکیک یارانه در خصوص قیومیت، حضانت و کفالت باشد، متقاضیان باید از طریق فرمانداری به دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی مراجعه کنند. مولوی بیان کرد: افراد مجرد اگر به صورت مستقل زندگی می‌کنند، باید با داشتن مدارک به فرمانداری و دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی برای جداسازی یارانه خود اقدام کنند.
دقایقی قبل یارانه مرحله ۱۵۹ معیشتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خانوارهای دهک های اول تا سوم به حساب سرپرستان واریز شد
موضوع تفکیک و جداسازی یارانه‌ها، همواره مورد سوال قشر زیادی از مردم است، بسیاری از مردم نمی‌دانند برای تفکیک یارانه خود باید به چه ارگانی مراجعه و یا چه اقدامی انجام دهند.
یارانه نقدی به‌ازای هر نفر واریز می‌شود. یارانه خانوار دهک اول، دوم و سوم که زیر پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند، نفری ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. یارانه تشویقی هم به‌شکل اعتبار خرید برای این گروه منظور می‌شود که اگر از آن استفاده کنند یارانه هر نفر در خانوار دهک یک تا سه، به ۶۲۰ هزار تومان می‌رسد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها