چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

مردم ویزیت پزشکان را بصورت کارتی پرداخت کنند

24 خرداد 1401
مردم ویزیت پزشکان را بصورت کارتی پرداخت کنند

به گزارش بانک اول مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: مهمترین موضوع در عملکرد سازمان مالیاتی کشور 100 درصد الکترونیکی شدن امور مالیاتی است.

وی افزود: در 4 ماه نخست امسال حدود 98 درصد از درآمدهای مالیاتی استان تحقق یافته به ‌طوری که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 66 درصد رشد داشته است.

دلشادی افزود: پیش‌بینی کرده بودیم که 466 میلیارد تومان در 4 ماه امسال وصولی داشته باشیم که 455 میلیارد تومان آن وصول شده است و این مبلغ 85 درصد درآمد استان را تشکیل داده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته 62 هزار و 921 مورد اظهارنامه از صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) گرفته شده است، اظهار کرد: از این تعداد 52 هزار و 319 مورد بدون رسیدگی پذیرفته شده است که بیش از 83 درصد اظهارنامه‌های استان را شامل می‌شود و در طول تاریخ مالیاتی کشور نادر بوده است.

وی از دیگر اقدامات را حذف تشخیص علی‌الرأس عنوان کرد و افزود: در حذف تشخیص علی الرأس اعمال نظر و سلیقه مأموران مالیاتی به حداقل رسیده است و براساس اطلاعات طرح جامع مالیاتی و کاملاً مستند محاسبه می‌شود.

دلشادی با تأکید براینکه از لحاظ وصول مالیات استان همدان وضعیت بسیار مناسبی داشته است، افزود: درخصوص مالیات اشخاص حقوقی نیز تعداد 4 هزار و 337 مورد اظهارنامه گرفته شد که 100 درصد براساس دفاتر و اسناد و مدارک رسیدگی و پذیرفته شده و هیچ کدام تشخیص علی الرأس نشدند.

وی با بیان اینکه در مالیات صاحبان املاک و مستغلات نیز تعداد 8 هزار و 952 اظهارنامه مالیاتی پذیرفته شده است، افزود: املاک مسکونی که اجاره هستند در شهرستان‌هایی که زیربنای مفید آنها تا 200 متر باشد معاف از مالیات هستند. این تعداد اظهارنامه مالیاتی بیشتر مربوط به املاک اداری و تجاری است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: در خردادماه امسال 63 هزار و 200 مورد اظهارنامه گرفته شده که از این تعداد 36 هزار و 839 مورد براساس تبصره 100 پذیرفته شده و قطعی است.

وی در ادامه افزود: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک تا 31 تیرماه فرصت داشتند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی تسلیم کنند که با توجه به شرایط کرونایی تا 31 مرداد تمدید شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان به رشد 51 درصدی وضعیت وصولی استان اشاره کرد و افزود: در سال 99 مبلغ یک هزار و 127 میلیارد تومان وصولی کل در سال 99 بوده است که نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است که این افزایش مربوط به تورم، فرار مالیاتی و مالیات‌های معوق می‌شود.

وی در ادامه گفت: درخصوص عوارض سال گذشته نیز مبلغ 126 میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز کردیم.

وی با تأکید براینکه مالیات صاحبان مشاغل ( اشخاص حقیقی) غیر از شرکت‌ها و املاک کاهش داشته است، گفت: کسبه حدود 5 یا 6 درصد از درآمدهای مالیاتی استان همدان را تشکیل می‌دهند که در سال گذشته نیز مالیات صاحبان مشاغل هفت درصد کمتر وصول شده است و این وصولی‌ها بدون هیچ فشاری به مردم انجام شده است.

وی با اشاره به وصول معوقات یادآور شد: در سال گذشته باید 30 درصد از معوقات مالیاتی را وصول می‌‎کردیم اما خوشبختانه توانستیم 48 درصد از این معوقات را وصول کنیم به ‌طوری که در سال گذشته معوقات کاهش یافته است یعنی کمتر مالیات‌های ما به اجراییات رفتند و بیشتر آنان پرداخت شدند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان از رسیدگی به 256 پرونده فرار مالیاتی در استان خبر داد و گفت: حدود 65 میلیارد تومان از این طریق مالیات مقرر شده است که اطلاعات آنها از طریق دستگاه‌های نظارتی، مرکز مبارزه با پول شویی و فرار مالیاتی سازمان دست ما رسیده است.

وی بزرگ‌ترین پرونده فرار مالیاتی همدان را 2 میلیارد و 400 میلیون تومان برشمرد و افزود: 70 شرکت صوری در استان همدان وجود دارد که تاکنون 4 یا 5 مورد از این شرکت‌ها تعیین تکلیف شده است.

وی در رابطه با مالیات‌های خرید و فروش سکه نیز گفت: از طریق طرح جامع مالیاتی 100 درصد اطلاعات کسانی که خرید و فروش سکه انجام می‌دهند را رصد می‌کنیم و در طی سه سال گذشته 2 هزار و 80 همدانی سکه خریداری کردند که حدود هشت میلیارد تومان مالیات از بخش خرید و فروش سکه در همدان وصول شده است.

دلشادی با بیان اینکه تا زمانی که افراد نسبت به فروش سکه اقدام نکنند مشمول مالیات نمی‌شوند، افزود: تعداد هزار و 98 نفر تا پنج سکه خریداری کرده بودند که معاف از پرداخت مالیات شدند و 872 نفر نیز تا 155 سکه خریداری کردند و همچنین 110 نفر نیز بالای 155 سکه خریداری کرده بودند.

وی در ادامه افزود: تعداد 5 تا 15 سکه بابت هر سکه 960 هزارتومان، از 15 تا 25 سکه به ازای هر سکه یک میلیون و 280 هزار تومان و از 25 تا 155 سکه به ازای هر سکه یک میلیون و 600 هزار تومان باید مالیات پرداخت کنند اما کسانی که بالای 155 سکه خریداری کردند باید اظهارنامه مالیاتی تسلیم کنند و براساس سود و زیان رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه 65 درصد کل پزشکان نصب کارت خوان انجام داده اند، گفت: حق ویزیت پزشکان به هر طریقی به حساب پزشک وارد می‌شود و تمامی تراکنش‌ها تحت کنترل است و هیچ راه فراری وجود ندارد و نصب دستگاه کارت خوان در مطب پزشکان نیاز به همکاری مردم و مطالبه آنها دارد چرا که مردم نباید نسبت به پرداخت‌های نقدی اقدام کنند.

دلشادی افزود: ستاد کرونا برای مشاغلی که در جریان کرونا به شدت صدمه دیدند تسهیلاتی در نظر گرفته به طوری که اگر کمتر از 100 میلیون تومان در سال درآمد داشتند 5 درصد تخفیف مالیاتی می‌گیرند. شرکت‌های تولیدی نیز بدون توجه به میزان درآمدشان شامل 5 درصد تخفیف مالیاتی می‌شوند.

اخبار مرتبط
وی با اشاره به این که طرح سراسری باانرژی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا خواهد شد، گفت: مشترکان تجاری و خانگی می‌توانند با کاهش مصرف برق به‌صورت هفتگی طی ۲۱ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش‌بینی‌شده در این پویش بهره‌مند شوند.
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.
یکی از اقداماتی که امسال به صورت ویژه از همین الان شروع کرده‌ایم و داریم روی آن کار می‌کنیم، این است که ما بیکاران را با کد ملی شناسایی می کنیم، یعنی قبل از اینکه اصلاً بیکار خودش اعلام بکند یا مراجعه به زیرساخت‌های مختلف به سامانه‌ها و یا ادارات و مراجعه حضوری بکند شناسایی می کنیم.
در دولت سیزدهم اضافه برداشت نه به صورت جداگانه بلکه به صورت شبکه‌­ای وجود دارد. ما در کل شبکه بانکی شاهد کمبود ذخایر هستیم. این کمبود ذخایر که منجر به اضافه‌­برداشت می ­شود، علل سیاستی دارد. اتفاقی که باعث کمبود ذخایر و به دنبال آن اضافه‌­برداشت و افزایش پایه پولی شد، مطرح شدن بحث حساب واحد خزانه بود برای اینکه شفافیت دولت روی حساب­‌های خودش بیشتر شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها