شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

فوق‌العاده ویژه فرهنگیان حذف نشده؛ با تاخیر پرداخت خواهد شد

24 خرداد 1401
فوق‌العاده ویژه فرهنگیان حذف نشده؛ با تاخیر پرداخت خواهد شد

به گزارش بانک اول محسن فتحی در مورد ابهاماتی که در مورد پرداخت حقوق مردادماه فرهنگیان رخ داده است، گفت: بر اساس توافقاتی که بین مجلس و دولت روحانی در ارتباط با افزایش فوق العاده ویژه معلمان صورت گرفته سازمان برنامه و بودجه، ضمن ابلاغ اعمال فوق العاده ویژه طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان براساس بند ۱۰ ماده ۴۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، به وزارت آموزش‌وپرورش دستور داد تا با توجه به مصوبه‌ی هیأت وزیران به میزان حداقل ۲۱ درصد و حداکثر ۲۷ درصدی با رعایت مفاد این مصوبه و ترتیبات مندرج در جزء (۵) بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۰۰ کل کشور و سایر قوانین و مقررات مربوط به آن، از ابتدای سال جاری در سقف اعتبارات مصوب، افزایش در فوق‌العاده ویژه فرهنگیان را اعمال نماید.

وی ادامه داد: در همین راستا هم وزارت آموزش ‌و پرورش دولت دوازدهم، در آخرین روزهای کاری، با صدور احکام جدید، درصدد پرداخت این افزایش همراه با حقوق مردادماه برآمد اما متاسفانه با توجه به اینکه، مسعود میرکاظمی رئیس جدید سازمان برنامه‌ و بودجه، ، ابهاماتی در رابطه با منابع تخصیص یافته به این افزایش داشتند بنابراین امکان پرداخت حاصل از این افزایش همراه با حقوق مرداد ماه فرهنگیان میسر نشد.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس یازدهم یادآور شد: البته در نتیجه‌ این ناهماهنگی بین دستگاهی، متاسفانه پرداخت حقوق مرداد ماه فرهنگیان با تاخیر انجام شد که ضمن عذرخواهی از جامعه‌ فرهیخته‌ فرهنگیان بابت این ناهماهنگی، باید عرض کنم، با توجه به رویکرد عدالت‌محور دولت سیزدهم و جایگاه والایی که فرهنگیان نزد کاربدستان ارشد حکومتی دارند، پرداخت‌‌های ناشی از افزایش فوق‌العاده ویژه، از ابتدای سال ۱۴۰۰، در اسرع وقت و پس از رفع ابهامات قانونی، همراه با حقوق شهریور ماه پرداخت خواهد شد و هیچگاه زمزمه‌ حذف این افزایش اندک حقوق، که در حقیقت، درخور جایگاه رفیع و ارزشمند فرهنگیان نیست، مطرح نبوده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک و در قالب طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، دولت و مجلس بتوانند گوشه‌ای از زحمات ارزنده‌ جامعه‌‌ی زحمتکش فرهنگیان کشور را جبران کنند./

اخبار مرتبط
مالیات بر اجاره یکی از انواع مالیات بر درآمد است اما در حالت عادی آنقدر موارد معافیت‌ مالیات بر اجاره را دست‌ودلبازانه تعیین کرده‌اند که تقریبا شامل حال کسی نمی‌شود. این فرصت ایده‌‌آل می‌تواند به سادگی از دست برود. به‌خصوص صاحبخانه‌هایی که قانون سقف اجاره‌بها را رعات نمی‌کنند، خطر بیخ گوششان است.
زندگی گاهی اوقات می تواند خیلی سخت شود و ما را درهم بشکند. در چنین شرایطی باید ریتم تند زندگی را کمی آهسته کنیم و به یافتن تعادل و انتخاب‌های آگاهانه روی بیاوریم.پیروی از ۸ اصل در زندگی می‌تواند در مواقعی که به نظر می‌رسد دنیا خیلی سریع می‌چرخد کمک کند.
پایه سنوات تجمیعی چیست و شامل چه کارگرانی می شود؟خوشوقتی گفت: شاید جالب باشد، کارگری که از سال 1391 استخدام شده و همچنان در یک کارگاه مشغول به کار است، پایه سنوات تجمیعی او امسال ماهانه 2 میلیون و 700 هزار تومان می شود. بنابراین کارگری که حداقل دستمزد (7 میلیون و 100 هزار تومان) دارد و از سال 91 تا کنون در یک کارگاه است، باید یک حداقل دستمزد بعلاوه پایه سنوات تجمیعی 2 میلیون و 700 هزار تومان و یک پایه سنوات 210 هزار تومان برای امسال دریافت کند.
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها