شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

آخرین وضعیت از پرداخت سود و فروش سهام عدالت

24 خرداد 1401
آخرین وضعیت از پرداخت سود و فروش سهام عدالت

به گزارش بانک اول محمدعلی دهقان دهنوی درباره آخرین وضعیت فروش سهام عدالت اظهار داشت: این موضوع بستگی به شرایط بازار دارد، در حال حاضر امکان فروش بلوکی سهام عدالت وجود دارد و پیش از آن هم وجود داشته اما خریدار نداشت و امروز خریداران بالقوه ای در بازار وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال هماهنگی هستیم که سهام عدالت به طور بلوکی فروخته شود و در این صورت کسانی که درخواست دادند پول حاصل از فروش را دریافت می‌کنند.

رییس سازمان بورس افزود: از آنجایی که این سهام چند ماه فروش نرفته بود، اعلام کرده بودیم آنهایی که درخواست فروش داده بودند امکان باز پس گیری سفارش فروش و انصراف را دارند.

وی درباره آزادسازی ۴٠ درصد سهام عدالت باقیمانده اظهارداشت: در آینده نسبت به آزادسازی ۴٠ درصد باقیمانده تصمیم گیری می‌شود و باید اجازه داد تا این ۶٠ درصد جذب شود.

دهقان دهنوی درباره بخشی از سود سهام عدالت که هنوز واریز نشده، گفت: بخشی از آن مربوط به افزایش سرمایه شرکت‌ها بوده و در بحث انضباطی با آن شرکت‌هایی که سود پرداخت نکردند، برخورد خواهد شد. از آنجایی که مقدار سود بسیار کم است با سود سال ٩٩ تجمیع و پرداخت می شود.

رییس سازمان بورس درباره صدور مجوز به کارگزاری‌ها، اظهارداشت: تا به امروز بیش از ٣٠ درخواست برای تاسیس کارگزاری جدید وجود دارد که از ۴ درخواست اولیه که مورد بررسی قرار گرفت با یک درخواست موافقت شد.

وی ادامه داد : یکی از درخواست‌ها رد و دو در خواست به مرحله تکمیل مدارک و شرایط رفت.

دهقان دهنوی درباره آخرین وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس افزود: این دو شرکت پروسه بسیار طولانی طی کرده‌اند و در سال‌های گذشته در مسیر پذیرش بودند و بخشی از مراحل پذیرش را طی کردند. در تلاش هستیم شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند، ساختار مالی مناسبی داشته باشند و بتوانند دربورس حضور مطمئن داشته باشند از این رو ملاحظاتی درباره این شرکت‌ها وجود دارد.

وی در پاسخ به  این سوال  مبنی بر اینکه رشد شاخص به دلیل افزایش نرخ دلار بوده گفت: سازمان بورس درباره شاخص اظهار نظر نمی‌کند و بالا رفتن و پایین آمدن شاخص نشان دهنده وضعیت بازار است. آن چیزی که برای سازمان مهم است شفافیت، کارایی و انصاف در بازار است و شاخص کل بورس تابعی از همه تحولات اقتصادی کشور و درون بنگاه‌ها است بنابراین هر کدام از این اتفاقات می‌تواند در شاخص اثرگذار باشد.

ایلنا

اخبار مرتبط
در حال حاضر هیچگونه ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد و اعطای سهام عدالت به جاماندگان منوط به این مورد است که هیأت دولت منابعی را برای توزیع سهام اختصاص دهد. بر همین اساس هرگونه لینک، تماس، پیامکی و... مبنی بر ثبت نام سهام عدالت جاماندگان کلاهبرداری خواهد بود و امیدواریم که افراد به این نکات توجه کافی را داشته باشند تا فریب نخوردند. بنابر این مردم حتما باید اخبار مربوط به حوزه سهام عدالت را از از رادیو و تلویزیون و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند تا خدایی نکرده در این حوزه دچار چالش نشوند.
در وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص بهبود وضعیت بازار اجاره بها طی گفت: قانون ساماندهی اجاره بهای مسکن طی امروز و فردا برای اجرا به دولت ابلاغ می شود و ابلاغ آن ظرفیت های جدیدی را به وزارت راه وشهرسازی می دهدو این قانون نقش تنطیم گیری با نفوذ بالاتری را در پی دارد.
طبق گفته سرپرست سازمان خصوصی سازی نیز چنانچه فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشود، می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند. اما وزارت رفاه بلافاصله در بیانیه‌ای اعلام کرد: از مردم و متقاضیان دریافت سهام عدالت تقاضا می‌کنیم از مراجعه حضوری و تماس با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص سهام عدالت خودداری کنند.
افراد برای تعیین سهام متوفیان خود می‌توانند به شعب بانک‌ها یا کارگزاری‌های منتخب اعلامی مراجعه کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها