دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

چگونه واکسن جعلی کرونا را تشخیص دهیم؟

24 خرداد 1401
چگونه واکسن جعلی کرونا را تشخیص دهیم؟

به گزارش بانک اول سازمان بهداشت جهانی (WHO) نگرانی خود را در مورد نسخه تقلبی واکسن‌های کووید -۱۹ که اهداف واکسیناسیون را مختل کرده، ابراز کرده است.

این سازمان به تازگی اعلام کرده است که نسخه‌های تقلبی واکسن آسترازنکا کویشیلد در جنوب شرقی آسیا و آفریقا افزایش یافته است.

به همین دلیل دولت مرکزی هند دستورالعمل‌هایی برای شناسایی واکسن‌های جعلی کووید موجود در بازارها صادر کرده است.

در حال حاضر، سه واکسن علیه ویروس کرونا در بازار هند وجود دارد که شامل واکسن موسسه سرم هند کویشیلد، کوواکسین بهارات بایوتک و واکسن روسی اسپوتنیک وی است.

 

 

وزارت بهداشت معیارهایی برای بررسی اصل یا جعلی بودن واکسن کووید ذکر کرده است. به گفته این وزارت واکسن کویشیلد باید دارای مشخصات ذیل باشد:

• برچسب SII محصول باید درج شده باشد 

• نام تجاری (Covishield) با علامت تجاری باید وجود داشته باشد

• فونت نام غیر برجسته است

• ترکیب در زیر نام با همان فونت ذکر شده است

• مهر CGS برای فروش نیست

• در سمت چسب برچسب لگوی SII وجود خواهد داشت

• رنگ برچسب و مهر و موم آلومینیومی سبز تیره است.

اخبار مرتبط
حداقل حقوق متاهلین در ناحیه شهری و مناطق غیرعملیاتی که در فروردین ۱۴۰۳، معادل ۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان است که با مصوبه مجلس، به حداقل ۹ میلیون ۵۷۳ هزار تومان خواهد رسید.
با تصویب قوانین جدید مبنی بر الزام ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی، انتخاب نرم‌افزار مناسب برای این منظور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.
سازمان حج و زیارت اعلام کرده است که از میان ۸۲ هزار و ۵۰۰ زائر، فقط تعداد معدودی (حدود ۶ هزار و ۶۳۶ نفر) به علت فاقد حساب بودن در بانک‌های ملی و ملت، مبلغ بازگردانده‌شده را دریافت نکرده‌اند.
در این مرحله ۶۳ نفر در پانزده دستگاه اجرایی استان جذب خواهند شد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه الکترونیکی به نشانی hrtc.ir برای حضور در آزمون ثبت نام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها