دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

میوه‌هایی که حتی بیشتر از شیر کلسیم دارد

24 خرداد 1401
میوه‌هایی که حتی بیشتر از شیر کلسیم دارد

به گزارش بانک اول اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دلایلی نمی توانید از شیر و لبنیات استفاده کنید، می توانید منابع گیاهی کلسیم را جایگزین این محصولات و نیاز بدن خود را تامین کنید.

نیاز روزانه به کلسیم

ما در طول روز به ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز داریم. فقط نوجوانان، خانم های باردار و خانم های یائسه به ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم در طول روز نیاز دارند.

میوه های حاوی کلسیم

میوه، سبزیجات برگ دار و لوبیا نه تنها حاوی کلسیم هستند، بلکه مواد معدنی، ویتامین و مواد شیمیایی فیتو هم در آن ‌ها وجود دارد.

انجیر

انجیر منبع خوبی از کلسیم است. فرقی ندارد که انجیر تازه یا انجیر خشک مصرف کنید در هر صورت کلسیم را به بدن شما می رساند. ۸ گرم انجیر خشک ۱۰۷  میلی گرم کلسیم دارد.

پرتقال

پرتقال نه تنها منبع خوبی از ویتامین c است، بلکه سرشار از کلسیم است. تقریباً یک عدد پرتقال حدود ۶۵  میلی گرم کلسیم دارد. آب پرتقال تازه کلسیم کمتری دارد.

زردآلو

فرقی ندارد که زردآلو به صورت خشک، پخته، خام یا تازه استفاده شود. هر ۱۰۰ گرم زردآلو در حالت های مختلف بین ۱۳ میلی گرم کلسیم دارد.

اخبار مرتبط
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها