یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

چرا مستاجران نمی توانند وام ودیعه بگیرند ؟

24 خرداد 1401
 چرا مستاجران نمی توانند وام ودیعه بگیرند ؟

به گزارش بانک اول از اواسط خرداد ماه ثبت نام  دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن آغاز و در نهایت مهلت ثبت نام تا آذرماه تمدید شد. براساس این گزارش تمامی مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می­‌توانند  برای ثبت نام به سامانه tem.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

متقاضیان برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باید حتما متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

افراد دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. 

-چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامن‌ها اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.

سقف تسهیلات ودیعه مسکن بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران ۷۰ میلیون تومان، کلانشهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است.

بازپرداخت این تسهیلات برای تهرانی‌ها ۵ ساله و برای سایر شهروندان ۳ ساله است؛ نرخ سود این تسهیلات برای همه متقاضیان، ۱۳ درصد خواهد بود.

طبق تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این مصوبه در نظر گرفته شده است. متقاضیان همچنان فرصت دارند درخواست خود را در سامانه اعلام شده ثبت کنند.

براساس این گزارش پیش از تمدید مهلت ثبت نام وام بسیاری از متقاضیان با مشکلاتی از جمله پیدا کردن ضامن رسمی و همچنین انتخاب کردن بانک مواجه بودند که به گفته محمود زاده در حال رایزنی با بانک مرکزی برای رفع این مشکلات بودند .

به نظر می رسد بانک ها در حال حاضر هیچ تمایلی برای اصلاح رویه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ندارند و با وجود تذکرات بسیار زیاد توسط مسئولان مسکنی و همچنین بسیاری از نمایندگان در رابطه با داشتن ۲ضامن همچنان این روش توسط بانک ها ادامه دارد

گفتنی است بیش‌ از ۳۴۰ هزار نفر تاکنون به سیستم بانکی معرفی شده اند و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی ثبت‌نام‌کرده و حدود ۳۴۰ هزار متقاضی مدارک خود را بارگذاری کرده و ۱۷ هزار نفر تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند.

 با توجه به تمدید شدن مهلت ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن، آیا شما  در صورت ثبت نام برای دریافت وام ودیعه مسکن موفق به دریافت این تسهیلات شده اید؟/باشگاه خبرنگاران جوان

 

اخبار مرتبط
به گفته مقام مسئول بانک مرکزی از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر ( حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
فالح البوعلی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بنظرم دیدگاهم هیچ دردی رو دوا نمیکنه...بنده واجد شرایط شدم بانک ملی انتخاب کردم واسه ۲۵ میلیون تومن ساکن خرمشهرم واسه تشکیل پرونده مراجعه کردم ولی قبول نکردن کفتن الا ضامنم بایس ازبانک ملی حقوق دریافت کنه ...بیخیال شدم از دوباره تغیییر انتخاب شعبه دادم از ملی به بانک کار آفرین چون سوال کردم گفتن موردی نداره ضامنت ار بانک رفاه حقوق بگیره حالا که مراجعه کردم گفتن که شما حذف شدین دلیلشو پرسیدم کفتن که شما ساکن خرمشهرین واز بانک کارآفرین آبادان اقدام کردین که قابل قبول نیست هرچی بهشون کفتم که خرمشهر اصلا بلکل بانک کار آفرین نداره خرمشهر وآبادان همین یه شعبه اس چکار کنم ؟؟جواب اونا هم اینه مشکل ما نیست مشکل خودتونه ...بله دوستان مشکل هیچ کس نیست که من با ۴تا بچه مستاجرم ..مشکل هیچکس نیست که من حقوقم حقوق کارگریه واز بس مخارج نمیام ..مشکل هیچکس نیست که قشر ضعیف جامعه همچو من وخیلیای دیگه بدتر از وضع من بایس زیر پا له بشن ..من از مسولان خواهش میکنم به وضع ما فقیر بیچارها رسیدگی کنن ..من بلکل ازبس این بانکا زیر پام سنگ انداختن که دیگه پاهام شکست وبیخیال وام شدم خدایا من از تو میطلبم نه از بنده ات

نصرالدین بهاروند
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بانک من پاسارگاد بود رفتم گفتن دو ضامن با کسر حقوق و هر ضامن دو فقره چک من یه ضامن دارم بانکمو تغییر دادم اقتصاد نوین رفتم گفتن باید ۶ ماه حساب داشته باشی یعنی از قبل باید پیش بینی میکردم قراره وام ودیعه بگیرم و بانکم اقتصاد.نوینه

ایمات احمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام نه متاسفانه نتونستم وام بگیرم بانک سامان فقط از بانک هایی ک توی لیست بود واسم باز بود ک اونجا هم میگن باید 600 امتیاز داشته باشی مثلا چون من گفتم دوجا مشغول به کار هستم امتیاز شد 480 اما اصلا نمیگن ک این رویه امتیاز دادن به چه صورته و ک من بتونم امتیازم رو به حد نصاب برسونم

شاهین ک
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام ، فکر کنم بیان و تکرار این موضوع لوث شده ، مشکلات مردم که بخش مهم آن سختگیری بانک های مانده در سایت که بانکهای خصوصی مثل بانک ملل هستند و مسولان آن بانک الزام به حداقل دو ضامن و اخذ چک از متقاضیرا دارند و با یک ضامن قبول نمیکنند و مسولان مربوطه هم پیگیر رفع مشکلات مردم نیستند یا بودجه باقی مانده را به بانک های دولتی ارجاع نمیدهند که بعضی از آنها با مردم کنار میایند و شاید بعضی از ملت بتوانند از این وام استفاده کنند و ...

سید رامین یحیی زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام و خدا قوت میخواستم عرض کنم فقط میشه وام ودیعه رو ثبت نام کرد،هیچکدام از بانکها ظرفیت ندارن،در مرحله انتخاب بانک متوقف میشیم،هیچ راه ارتباطی هم وجود نداره به مسئولان اطلاع بدیم،لطفا شما صدای ما مستاجرهارو به گوش مسئولان برسونید،تشکر

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها