دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین C

24 خرداد 1401
عوارض مصرف بیش از حد ویتامین C

به گزارش بانک اول در حالی که مصرف بیش از حد خود ویتامین C مضر نیست، دوز‌های زیاد مکمل‌های ویتامین C می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند؛ به گونه‌ای که هفت نشانه اصلی وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید. این علائم شامل سردرد، بی خوابی، سوزش سر دل، اسهال، تهوع، استفراغ و گرفتگی شکم می‌شوند.

نفخ شکم نیز می‌تواند نشانه‌ای باشد که شما زیاد غذا خورده اید. مصرف کمتر از ۱۰۰۰ میلی گرم مکمل ویتامین C در روز بعید است مضر باشد. علاوه بر این، با قطع مصرف مکمل‌های ویتامین C، این علائم باید ناپدید شوند.

برای اکثر مردم، یک پرتقال یا یک فنجان توت فرنگی، فلفل قرمز خرد شده یا کلم بروکلی به اندازه کافی ویتامین C را در طول روز تامین می‌کند.

بزرگسالان بین ۱۹ تا ۶۴ سال به ۴۰ میلی گرم ویتامین C در روز نیاز دارند، بنابراین شما باید تمام ویتامین C مورد نیاز خود را از رژیم غذایی روزانه خود دریافت کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مقدار زیادی ویتامین C می‌تواند سطح آنتی اکسیدان‌های خون را تا ۳۰ درصد افزایش دهد و به دفاع طبیعی بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک کند.

همچنین ویتامین C می‌تواند سطح آنتی اکسیدان‌ها را در خون افزایش دهد و به درمان کمبود آهن نیز کمک کند.

اخبار مرتبط
افتالموپاتی مرتبط با اختلالات تیروئید وضعیتی است که به ندرت در مورد آن صحبت می‌شود. اربیت ها از دیواره‌های استخوانی تشکیل شده‌اند که قادر به تغییر شکل نیستند. با افزایش محتویات اربیت، همه چیز در آن (از جمله کره چشم) به جلو حرکت می‌کند. تیروئید چشمی می‌تواند در برخی از اشکال پرکاری تیروئید (بیماری Basedow)، در برخی از اشکال کم کاری تیروئید (تیروئیدیت هاشیموتو) و حتی در غیاب مشکلات تیروئید رخ دهد.
بر اساس یک مطالعه، حتی اگر ژنتیک شما را در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دهد، یک سبک زندگی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا به طور قابل توجهی با آن مبارزه کنید.
نوروبیون نباید در بیماران حساس به هیچ یک از مواد فعال یا مواد کمکی این محصول استفاده شود. پس در این حال همیشه با پزشک یا داروساز خود که در مورد وضعیت بیماران اطلاعات بهتری دارد مشورت کنید.
قلبی که در شرایط عالی قرار دارد، برای یک زندگی طولانی و سالم اندامی حیاتی محسوب می‌شود. با‌این‌وجود، برای داشتن قلبی سالم چه کارهایی باید انجام بدهیم؟ در ادامه به هفت نکته خواهیم پرداخت:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها