چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

همه چیز درمورد افتتاح حساب ارزی در بانک پاسارگاد + حداقل مبلغ مورد نیاز

24 خرداد 1401
همه چیز درمورد  افتتاح حساب ارزی در بانک پاسارگاد + حداقل مبلغ مورد نیاز

به گزارش بانک اول یکی از مواردی که به هنگام افتتاح یک حساب ارزی بایستی به آن توجه داشت این است که نحوه پرداخت سود از طرف بانک به چه صورت است! برای مثال، برخی از بانک‌ ها اجازه برداشت سود به صورت ماهیانه اما به صورت ریالی را می‌ دهند، در حالی که برخی دیگر از بانک ها تنها در موعد سررسید، پرداخت سود را انجام می‌ دهند.

در این بین، بانک پاسارگاد نیز همچون دیگر بانک ها امکان افتتاح حساب ارزی را فراهم آورده است! انواع حساب‌ های ارزی قابل افتتاح در بانک پاسارگاد به شرح زیر است:

  • حساب های قرض الحسنه پس انداز و قرض الحسنه جاری ارزی
  • حساب های سپرده سرمایه گذاری مدت دار ارزی
  • حساب سرمایه گذاری مدت دار با منشا اسکناس با تضمین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

 

توجه داشته باشید حداقل مبلغ قابل قبول برای افتتاح سپرده قرض الحسنه پس انداز ارزی و حداقل مانده موجودی جهت استمرار حساب های قرض الحسنه پس انداز و جاری ارزی متفاوت است! حداقل مبلغ برای افتتاح حساب های قرض الحسنه پس انداز ارزی حقیقی و حقوقی، ۵۰۰ دلار آمریکا یا ۵۰۰ یورو می باشد؛ همچنین حداقل موجودی جهت استمرار حساب های قرض الحسنه پس انداز ارزی حقیقی و حقوقی نیز ۱۰۰ دلار آمریکا یا ۱۰۰ یورو می باشد.

حداقل مبلغ برای افتتاح حساب های جاری ارزی اشخاص حقیقی و حقوقی، ۵۰۰۰ دلار آمریکا یا ۵۰۰۰ یورو می باشد؛ همچنین حداقل موجودی جهت استمرار حساب های جاری ارزی اشخاص حقیقی و حقوقی نیز ۱۰۰۰ دلار آمریکا یا ۱۰۰۰ یورو می باشد.

درباره حساب های سپرده سرمایه گذاری مدت دار ارزی نیز بایستی گفت حداقل مبلغ برای افتتاح حساب سپرده ۲۰۰۰ دلار آمریکا یا ۲۰۰۰ یورو است. نرخ سود قابل پرداخت به حساب های سپرده سرمایه گذاری مدت دار ارزی تا مبلغ ۵۰۰۰۰۰ دلار و یا معادل آن به دیگر ارزها، به شرح جدول ذیل می باشد:

توجه داشته باشید بازپرداخت اصل و سود سپرده از محل اسکناس ارزی، به صورت اسکناس ارزی است (دریافت سود حساب ارزی به‌ صورت ریالی، معاف از پرداخت کارمزد است).

و در انتها بایستی اشاره کرد حداقل مبلغ افتتاح سپرده سرمایه گذاری مدت دار ارزی حقیقی و حقوقی با تضمین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با منشا اسکناس (کد ۲۴۴) ۵۰۰ دلار آمریکا یا ۵۰۰ یورو است. لازم به بیان است نرخ سود سالیانه برای ارز دلار آمریکا ۲ درصد و برای ارز یورو ۱ درصد می باشد که به صورت ماهیانه پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان بانک هایی که در پایان سه ماه اول امسال مورد بررسی نهایی قرار گرفته اند به همراه اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری به تفکیک هر بانک به روزرسانی و منتشر شد.
بانک اول - در حال حاضر مشتریان بانک‌ها می‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنت و موبایل ۲۳ بانک مبتنی بر شماره شبا، روزانه ۱۰ میلیون تومان و در داخل شعب بانک‌ها نیز ۱۵ میلیون تومان جابجا کنند.
بانک اول - معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد:‌ با توجه به پایان مهلت ارزیابی بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار، شش بانک از نرخ‌های تعیین شده تخطی کرده‌اند که پرونده یکی از آنها در حال ارسال به هیات انتظامی بانک‌ها است.
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست بدهکاران بانکی حداکثر تا دو هفته آینده به صورت رسمی بر روی تارنمای این بانک منتشر می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها