یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی مهم کارشناسان از بورس/ افت شاخص چقدر احتمال دارد؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی مهم کارشناسان از بورس/ افت شاخص چقدر احتمال دارد؟

به گزارش بانک اول هفته گذشته بازار سهام در برخی از روزها با رشد شاخص همراه شد. هفته گذشته با وجود نوسانات مثبت و منفی که در شاخص دیده می‌شد اما روند شاخص هم‌وزن و گروه‌های کوچک بازار مثبت و قابل توجه نبود. اما پیش‌بینی کارشناسان از روند بازار روزهای آینده به چه صورت است؟

_ نیما میرزایی در لایو اینستاگرام  روند بازار سرمایه را «با ثبات رو به بالا»، پیش‌بینی کرد و افزود: رشد شارپی یا روند نزولی شدید را برای این بازار متصور نیستم. بعضی  افراد، سناریوهای ریزشی عجیبی را مطرح می‌کنند اما در شرایط کنونی احتمال عملی شدن آنها ضعیف است؛ مگر اینکه دولت حجم بسیار زیادی از اوراق را عرضه کند. البته این اتفاق با توجه به رفتار دولت، بعید است.

_ مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار سهام تا اواخرسال جاری گفت: تا پایان سال شرایط امیدوارکننده‌ای در مورد بازار سرمایه قابل پیش‌بینی نیست و بازدهی مناسب، در بازار سهام نیاز به بازه بلندمدت‌تری دارد.

 

او تایید کرد که شاخص در سال جاری به عدد یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد می‌رسد.

_ ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار سهام در روزهای آینده گفت: فروش فوق‌العاده شرکت‌ها در کنار گزارش‌های6 ماهه در بازار نمود خواهد داشت و کاهش معنادار ارزش شرکت‌ها می‌تواند نوسانات مثبتی را در بورس رقم بزند. اما هیجان در بازار آن قدر بالا است که اکثر سهم‌ها با هم رشد یا افت می‌کنند. در حال حاضر فروش اوراق دولتی می‌تواند با فروش برخی دارایی‌ها از جمله سهام شرکت‌های دولتی یا دارایی‌های غیرمولد کاهش یابد.

اخبار مرتبط
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 8 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 5 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 51 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
ماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها