پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

آغاز ثبت نام وام های دانشجویی

24 خرداد 1401
آغاز ثبت نام وام های دانشجویی

به گزارش بانک اول پیرو اطلاعیه قبلی، زمان ثبت نام وام‌های دانشجویی ۲۵ مهرماه اعلام شده بود که به دلیل اِعمال افزایش وام‌ها و برخی موانع و ملاحظات فنی؛ با بازگشایی پرتال امکان ثبت نام از امروز چهارم آبان ماه فعال شد و تا یکم دی ماه سال جاری فرآیند ثبت نام ادامه خواهد یافت.

در همین راستا مسعود گنجی تاکید کرد: دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلیِ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دولتی، پیام نور، علمی کاربردی، غیر انتفاعی و غیردولتی و آزاد اسلامی می‌توانند پس از مطالعه شرایط و ضوابط دریافت وام‌ها در آئین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی، جهت ثبت درخواست خود از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه اقدام کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره نحوه باز پرداخت وام‌های دانشجویی در شرایط کرونا خاطرنشان ساخت: دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره شیوع بیماری کرونا و دانش آموختگانی که در دوره این بیماری به زمان تعیین وضعیت بدهی تسهیلات دریافتی از صندوق رفاه دانشجویان رسیده و دفترچه اقساط دریافت ننموده باشند امکان اضافه شدن دو نیم سال تحصیلی به سنوات مجاز تعیین وضعیت بدهی برای ایشان لحاظ خواهد شد.

 

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها