یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

آخرین وضعیت اعطای سهام عدالت به جاماندگان

24 خرداد 1401
آخرین وضعیت اعطای سهام عدالت به جاماندگان

به گزارش بانک اول محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت اعطای سهام عدالت به جا ماندگان گفت:از حدود 50 میلیون نفری که سهام عدالت به آنها واگذار شده 20 میلیون در زمان واگذاری فاقد شرایط بودند که به آنها داده شده و معادل همین تعداد از جمعیت کشور که شرایط دریافت را داشته‌اند از دریافت سهام عدالت محروم شده‌اند.

او  افزود: از این 20 میلیون نفر جا مانده، گروه اول که حدود 10 میلیون نفر هستند و در گزارش اول کمیسیون به آن آنها اشاره شده که حدود 4 میلیون نفر از این تعداد افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی و بقیه نیز از حوزه کارگران ، بازنشستگان و و مانند گروه‌هایی که در این حوزه قرار می‌گیرند، هستند؛ ما بقی نیز افرادی هستند که قرار است پس از این درباره آنها نیز تصمیمگیری شود.

پور ابراهیمی با بیان اینکه بحث اصلی ما با دولت این است که منابع مالی ناشی از آن در نظر گرفته شود، گفت:سال گذشته ما درباره سهام باقی مانده دولت در شرکت‌های مشمول واگذاری و خارج از آن را بررسی کردیم و لیست آنها نیز تهیه و در اختیار دولت هم قرار گرفت اما بنا به دلایلی دولت دوازدهم موافقت نکرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم در قالب توافق این موضوع نهایی شود، اظهار کرد: اگر این کار انجام و با موافقت دولت ارائه شود ما طرح مصوب کمیسیون اقتصادی را یک هفته پس از آن در دستورکار مجلس قرار می‌دهیم و در حال حاضر به دلیل بار مالی امکان مطرح کردن آن در جلسه علنی نیست لذا می‌توانیم در یک هفته پس از اعلام دولت کار را نهایی کنیم و قبل از 22 بهمن می توانیم واگذاری مربوط به این گروه‌ها را انجام دهیم.

تسنیم

اخبار مرتبط
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها