ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

دستور امروز رئیسی برای بازار سرمایه

24 خرداد 1401
دستور امروز رئیسی برای بازار سرمایه

به گزارش بانک اول ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شامگاه سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و در این جلسه گزارشی از وضعیت صادرات نفت، محصولات پتروشیمی و گاز طبیعی بیان شد.

بر اساس این گزارش حجم فروش نفت در مقایسه با گذشته روند افزایشی دارد و آمار صادرات پتروشیمی نیز در وضع مناسبی است.

در این جلسه همچنین رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از اخرین وضع منابع ارزی، نحوه وصول منابع مالی بلوکه شده کشورمان در خارج و تدابیر در دست اقدام برای بازگشت این منابع بیان کرد.

براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در ادامه جلسه موضوع اجرای دقیق مقررات مصوب قبلی در ستاد در خصوص کمک و اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی برای حمایت از صندوق تثبیت بازار سرمایه مطرح و مقرر شد این مصوبات به سرعت عملیاتی شود.

اخبار مرتبط
معامله گران در بورس تهران با انجام ۳۵۷ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود ۳۹ هزار میلیارد ریال رسید و در نتیجه آن، حدود ۷ میلیارد و ۳۸۳ میلیون سهم معامله شد.
در این روز به ترتیب نماد‌های فارس، فملی، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.
شاخص کل بازار سرمایه در ادامه روند کاهشی هفته اخیر، امروز(شنبه) هم ۰.۴۹ درصد منفی شد و شاخص هم وزن نیز ۰.۶ درصد افت کرد و در کانال ۷۳۳ هزار واحدی قرار گرفت.
اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها