یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

همه چیز درباره مسدود شدن حساب بانکی

24 خرداد 1401
همه چیز درباره  مسدود شدن حساب بانکی

دلایل مسدود شدن حساب بانکی چیست؟

۱)وجود نقص در اطلاعات هویتی

نام و نام خانوادگی،کد ملی،شماره شناسنامه،آدرس منزل،شماره تماس....به دنبال آن صادر نشدن کد شهاب برای فرد در شبکه بانکی.

۲)مسدودیت حساب افراد به علت ضمانت وام.

۳)مسدود شدن حساب به خاطر چک بلامحل.

۴)راکد ماندن طولانی مدت حساب.

حساب بانکی چیست؟

قرار داد بین مشتری و بانک را حساب بانکی می گویند.

انواع حساب بانکی به شرح زیر میباشد:

۱)سپرده قرض الحسنه:شخص سرمایه گذار باید برای این حساب دارای شرایط خاصی باشد زیرا به او دسته چک داده خواهد شد،پس برای افتتاح چنین حسابی یا باید کارمند باشد،یا دارای مجوز کسب باشد،یا شرکت داشته باشد،یا اینکه اگر شرایط های قید شده را نداشت باید دلیل خاصی برای استفاده از چک را ارائه بدهد.

_سپرده قرض الحسنه پس انداز برای استفاده عامه مردم،که پول هایی با حجم متوسط و کم را سرمایه گذاری می کنند مناسب میباشد،که با شرکت در قرعه کشی ها به آنان جوایزی ارائه خواهد شد.

۲)حساب سرمایه گذاری:

_سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت=در این نوع حساب،بانک به طور روز شما به فرد سود میدهد،مبنای این سود حداقل مبلغ باقی مانده،در حساب شخص می باشد و در نهایت به صورت ماهیانه واریز خواهد شد و دریافت آن با کارت بانکی امکان پذیر خواهد بود.

_سپرده سرمایه گذاری مدت دار=

به این حساب سود تعلق می گیرد،منتها با توجه به مدت زمان قرارداد امکان برداشت از حساب وجود نخواهد داشت.برای این نوع حساب کارت یا دفترچه صادر نمی شود و تنها یک گواهی به شخص ارائه خواهد شد.سود این حساب ها به صورت ماه به ماه به حساب دیگری که سپرده کوتاه مدت است واریز میشود،هرچه مدت سپرده گذاری بیش تر باشد،نرخ سود نیز بیشتر خواهد بود.انواع حساب های با توجه به مدت سرمایه گذاری:

سپرده سرمایه گذاری سه ماهه_سپرده سرمایه گذاری شش ماهه_سپرده سرمایه گذاری نه ماهه_سپرده سرمایه گذاری یکساله-سپرده سرمایه گذار مدت دار ویژه=سود بالاتری دارد.

رفع مسدود شدن حساب بانکی چگونه انجام میگیرد؟مراجع قضایی میتوانند اقدام به مسدود کردن حساب بانکی اشخاص کنند،کسانی که اجازه مسدود کردن حساب بانکی را دارند=دستور مراجع قضایی_درخواست مشتری_دستور مستقیم از طرف بانک جمهوری اسلامی ایران.رفع مسدودی حساب بانکی در یکسری از موارد باید به دستور قضایی باشد.و اینکه احتیاج است تا درجهت بسته شدن یا رفع انسداد حساب های بانکی به ادارات حقوقی کشور رجوع بشود.

چگونه میتوانیم یک حساب بانکی جدید افتتاح کنیم؟

باید همراه با مدارک هویتی اعمم از شناسنامه،کارت ملی و کپی آنها به بانکی که میخواهید در آن حساب جدید ایجاد کنید مراجعه کنید و پس از تحویل دادن مدارک به متصدی بانک و پر کردن فرم های لازم حسابی جدید برای شما بوجود خواهد آمد و کارت بانکی تحویل شما داده خواهد شد،البته یکسری از صغار باید همراه والدین خود برای افتتاح حساب بروند.

 مسدود شدن حساب بانکی چگونه است؟

ممکن است به خاطر مواردی که شما در آن تقصیری ندارید حساب شما بسته شود،مثلا اگر ضامن فردی شده باشید و فرد وام گیرنده موفق به پرداخت اقساط خود نشود حساب شما را بلوکه خواهند کرد.البته در یکسری از موارد هم خود مقصر هستید مانند کشیدن چک بلامحل.در مواردی که ممکن است به خاطر یکسری از اشتباهات بانکی  حساب شما مسدود شده یا اینکه یادتان رفته هنگام  پر کردن فرم های مربوطه موارد درست را ذکر کنید،میتوانید با مراجعه به بانک مربوطه رفع انسداد  حساب بانکی خود را بخواهید ولی در مواردی که جرمی انجام داده اید حساب بانکی فقط از طریق مراجع قضایی رفع انسداد خواهد شد.

اخبار مرتبط
چند سال است که دهک بندی جامعه برای پرداخت یارانه، در دستور کار دولت قرار گرفته است. تمامی خانوار ها نطابق این دستور کار، دهک‌بندی شدند و ۳ دهک پردرآمد جامعه، ازدریافت یارانه دولت، کنار گذاشته شدند و یارانه برای ۷ دهک دیگر واریز شد.
در این زمان می‌توانید به سینما یا رستوران بروید و یا یک سفر کوتاه آخر هفته ترتیب دهید. فقط فراموش نکنید که تمام زحمت‌هایتان را با ولخرجی هدر ندهید!
قیمت لاستیک‌های پرفروش چه به صورت دولتی و چه در بازار آزاد با افزایش مواجه شده است. بعضا قیمت یک لاستیک در بازار ۶۰ درصد گران‌تر از قیمت لاستیک دولتی مشابه است.
براساس قانون خانه‌های خالی در صورت عرضه نشدن با افزایش مالیات هرسال مواجه می‌شوند و اگر یک واحد مسکونی در سال عرضه نشود مشمول مالیات شده و ۶ برابر مالیات عادی از آنها مالیات دریافت می‌شود و در صورتی که سال بعد هم خالی باشد مشمول مالیات ۱۲ برابری می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها