جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

خبرمهم مالی برای بازنشستگان | ثبت نام وام ویژه بازنشسته ها با شرایط استثنایی

24 خرداد 1401
خبرمهم مالی برای بازنشستگان | ثبت نام وام ویژه بازنشسته ها با شرایط استثنایی

به گزارش بانک اول علی دهقان‌کیا درباره فرایند پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان اظهار کرد: ثبت‌نام از بازنشستگان برای دریافت وام 7 میلیون تومانی در پایان همین ماه انجام می‌شود

وی تصریح کرد: بر همین اساس بازنشستگان از 25 تا 30 آبان می‌توانند به سایت کانون بازنشستگان تهران مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند.

 

دهقان‌کیا ادامه داد: پس از ثبت‌نام بازنشستگان، اسامی این افراد برای دریافت وام به سازمان تأمین اجتماعی ارسال خواهد شد و پس از تأیید وام آنها از طریق بانک رفاه واریز خواهد شد.

 

رئیس کانون بازنشستگان مستمری‌بگیران تهران همچنین در ارتباط با آخرین وضعیت دریافت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در دولت قبل قرار شد 89 هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی به صورت واگذاری سهام به سازمان انجام شود که البته این مصوبه اخیرا مورد نقد کمیسیون تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که امیدواریم هر چه زودتر این مشکل رفع شود چرا که در غیر این صورت بازنشستگان تامین اجتماعی با مشکل روبرو خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مصوبه دولت قبل اجرایی نشود ادامه اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با اما و اگر روبرو خواهد شد و امیدواریم هرچه زودتر این مشکل با ورود رئیس جمهور و رئیس مجلس مرتفع شود./ تسنیم

اخبار مرتبط
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها