پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

9 نکته درباره وام بدون ضامن بانک مهر ایران

24 خرداد 1401
9 نکته درباره وام بدون ضامن بانک مهر ایران

به گزارش بانک اول داشتن ضامن معتبر و مورد پذیرش بانکی همیشه یکی از چالش‌های اساسی متقاضیان وام است. پیدا کردن افرادی با داشتن ویژگی‌های مورد پذیرش بانک بسیار دشوار است و اگر تعداد ضامن‌های موردنیاز برای دریافت وام بیشتر شود، افراد دلسردتر هم خواهند شد.

بنا به گفته مرتضی اکبری، بانک مهر ایران برای حل این معضلات و چالش‌ها، طرح پرداخت وام بدون ضامن را کلید زده است. طبق مقررات اعلامی شورای پول و اعتبار برای وام‌های 100 میلیون ریال یک ضامن و برای وام‌ بالای 100 میلیون ریال باید دو ضامن معتبر به بانک ارائه داد. ولی بانک مهر با درنظر گرفتن یکسری شرایط تسهیلات بدون ضامن ارائه می‌دهد.

 

1. به گفته اکبری، بخشی مهمی از تسهیلات این بانک بدون ضامن پرداخت می‌شود. اینکه چه شخصی از این تسهیلات برخوردار می‌شود به رفتار مالی و خوش حسابی وی باز می‌گردد.

2. طبق اطلاعات ارائه شده، 60 درصد مشتریان این بانک خوش حساب هستد و فارغ از مسئله الزام ضامن و … به موقع اقساط تسهیلاتشان را پرداخت می‌کنند.

3. البته 39 درصد با فشار ناشی از ضمانتی که به بانک سپرده‌اند نسبت به پرداخت اقساط اقدام می‌کنند و تنها یک درصد به موقع اقساط را نمی‌پردازند.

4. در واقع طی 5 سال اخیر نرخ مطالبات به مصارف بانک مهر ایران حدود1درصد و حتی کمتر از آن بوده که هم در کشور و هم در سطح بین المللی بی‌نظیر است.

5. بانک مهر ایران مشتریان خود را براساس نحوه بازپرداخت اقساط دسته بندی و برای مشتریان خوش حساب مدل پرداخت تسهیلات بودن ضامن را تعریف کرده است.

6. مشتریان برای برخورداری از تسهیلات بدون ضامن باید از نظر وضعیت اعتباری کم ریسک باشند و با یک عدد برگه چک از این شرایط بهره مند شوند.

7. افراد متقاضی استفاده از تسهیلات بدون ضامن بانک مهر ایران باید سابقه بانکی خوبی داشته باشند و در همه بانک‌ها خوش حساب باشند. در واقع رفتار و سابقه آن‌ها در نظام بانکی رصد می‌شود.

8. میزان درآمد و دارایی‌های فرد متقاضی هم از دیگر عوامل موثر برای اعطا این نوع تسهیلات محسوب می‌شود.

9. بانک مهر ایران شرایطی را فراهم کرده تا افراد بدون مراجعه به شعبه و از طریق اپلیکیشن همراه بانک مهر ایران نسبت به افتتاح حساب و دریافت انواع تسهیلات اقدام کنند.

اخبار مرتبط
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.
افرادی که مایل به دریافت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با بهره ۲۳ درصدی از بانک ایران زمین هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. همچنین باید اعتبار شغلی آنها به تایید بانک رسیده باشد. ارائه سفته نیز برای دریافت این تسهیلات مورد نیاز است. زمان پرداخت اقساط این وام با توجه به سقف وام و مدت میانگین حساب متغیر بوده و بین ۱۲ یا ۱۸ یا ۲۴ ماه تغییر پیدا خواهد کرد. طی مدت زمان پرداخت اقساط، به اصل سپرده مشتریان یک درصد سود علی الحساب تعلق می‌گیرد.
گاهی به دلایل مختلف متقاضیان نمی‌توانند ضامنی معتبر برای ضمانت وام خود به بانک ارائه دهند. به همین دلیل دریافت وام برای این افراد به مراتب سخت‌تر می‌شود. اما بانک پاسارگاد در یکی از طرح‌های خود، این وام را بدون ضامن در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد .

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سودش زیاده بعد همه بانک ها همین هسش... مثلا بانک سپه 30 میلیون وام میده با یه کارمند مستمری بگیر تازه 25ماهه هسش

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها