یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر عجیب اول هفته درباره یارانه ها | قطع یارانه نقدی واکسن نزده ها؟

24 خرداد 1401
خبر عجیب اول هفته درباره یارانه ها | قطع یارانه نقدی واکسن نزده ها؟

به گزارش بانک اول دکتر سیامک محبی ،رئیس مرکز بهداشت قم ظهر امروز در حاشیه جلسه بررسی روند واکسیناسیون در استان قم اظهار کرد: در هر جای دنیا که واکسیناسیون انجام شده، میزان مرگ و میر کاهش یافته است بنابراین سیاست اصلی وزارت بهداشت این است که با سرعت و قدرت واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال دنبال شود.

 

او  با رد شایعه قطع یارانه نقدی در صورت تزریق نکردن واکسن کرونا ادامه داد: بعضاً شایعاتی در خصوص خوب نبودن واکسن هم مطرح می‌شود در حالی که تزریق واکسن واجب است و توصیه می‌شود همه مردم واکسن  دریافت کنند.

 

خبر جدید برای جاماندگان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: واکسیناسیون علیه یک بیماری در زمان پاندمی یک الزام عقلی و قانونی و نه به واکسیناسیون یعنی ادامه بیماری و آسیب به کل جامعه است.

 

محبی تاکید کرد: افکار عمومی باید برای پذیرش انجام واکسیناسیون کرونا متقاعد شود، همچنین باید این اطمینان به مردم داده شود که محاسن واکسن  به مراتب بیشتر از عوارض احتمالی آن است./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ردیف اعتباری جداگانه برای قانون حمایت از حقوق معلولان در نظر نگرفت و اعتباراتِ مربوط به این قانون را در اعتبارات کل سازمان بهزیستی دید، که این اقدام مشکلِ کمبودِ بودجه‌ی اجرای قانون را بیش از پیش افزایش داد. در طول این سالها، افراد دارای معلولیت به‌عدم اجرایِ موادِ قانون حمایت از معلولان معترض بوده‌اند. آن‌ها بارها بابتِ‌عدم اجرای ماده ۲۷، ناچیز بودنِ مستمری‌ها، مبلغِ بسیار کم حق پرستاری، بی‌توجهی به مواد مربوط به اشتغال معلولان و غیره اعتراض کرده‌اند.
قانون بودجه امسال، دستگاه‌های متولی در حوزه یارانه‌ها را موظف کرده است که فهرست یارانه بگیران را بازنگری کنند و ضمن حذف خانوارهای غیرمشمول، خانوارهای مشمول را در فهرست بگنجانند
طبق جدول زمان‌بندی پرداخت یارانه‌ها، یارانه دهک‌های اول تا سوم 25 هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول، 30 هر ماه واریز می‌شود. بر همین اساس و طبق جدول زمان‌بندی پرداخت یارانه‌ها، یارانه کمک‌معیشتی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم با مبلغ 400 هزار تومان روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 پرداخت شد.
بر اساس تبصره ۸ بند ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ «سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به تجدیدنظر در مورد افرادی که یارانه آنها حذف شده و همچنین نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیرمشمول حمایت دولت به موجب آئین‌نامه‌ای که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مدت یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اقدام کند».

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها