جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

استخدام ۵۰ هزار معلم در آموزش و پرورش

24 خرداد 1401
 استخدام ۵۰ هزار معلم در آموزش و پرورش

به گزارش بانک اول ناصر سلیمانزاده در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با ارائه گزارش در خصوص سازماندهی نیروی انسانی اظهار کرد: درخصوص استخدام نیروی انسانی، در حدود ۵۵ هزار و ۴۹۷ از مشمولین قانون تعیین تکلیف بر اساس مجوزهای سازمان اداری و استخدامی، تبدیل وضعیت شدند.

او ادامه داد: همچنین تعداد ۳۳ هزار و ۵۴۸ نفر در قالب مجوزهای سوم و چهارم اجرای قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سودآموزی به دانشگاه فرهنگیان، جذب و به‌کارگیری ۲۲ هزار و ۹۲۶ نفر از طریق ماده (۲۸) که در سال ۱۳۹۹ در آزمون استخدامی فراگیر پذیرفته شده‌اند، پذیرش تعداد ۲۶ هزار نفر به عنوان متعهد خدمت از طریق کنکور سراسری و معرفی به دانشگاه فرهنگیان (و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) و تخصیص کد پرسنلی به صورت متمرکز برای تمام همکاران ورودی ماده (۲۸) و متعهدین خدمت از دیگر اقدامات انجام شده در خصوص استخدام همکاران فرهنگی است.

سلیمانزاده با اشاره به آمار پذیرش متعهدین خدمت در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: در آزمون ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ جمعا به تعداد ۳۹ هزار و ۸۵۱ نفر وارد آموزش و پرورش شده و اشتغال به کار دارند و ورودی‌های ۱۳۹۶ هم به تعداد ۱۰ هزار و ۱۴۷ نفر از مهر سال جاری وارد آموزش و پرورش شده و مشغول به کار شدند.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ادامه داد: تنها در سال ۱۴۰۰ تعداد پذیرفته شدگان دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در حدود ۲۶ هزار نفر است.

وی افزود: خوشبختانه تعداد مجوزهای جذب نیروی انسانی در سه سال اخیر به صورت قابل توجهی افزایش یافته است و در سال جاری نیز تعداد ۵۰ هزار نفر مجوز جذب از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ شده است که فرآیند اجرایی آن در حال انجام است.

سلیمانزاده درخصوص نیروهای بازنشسته بیان کرد: مشمولین بازنشستگی تا آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تعداد ۹۵ هزار نفر برآورد شده است که بر اساس اطلاعات پایان مهرماه در پایگاه پرسنلی تعداد بازنشستگان سال جاری ۵۹ هزار و ۳۵۷ نفر بوده است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری گفت: با عنایت به تبدیل وضعیت تعداد ۵۵ هزار و ۴۹۷ نفر از مشمولین قانون تعیین تکلیف، ۲۲ هزار و ۹۲۶ نفر جذب نیروی انسانی از طریق ماده (۲۸) و ۱۰ هزار و ۱۴۷ نفر متعهدین خدمت تعداد نیروهای انسانی رسمی، پیمانی و آزمایشی در مهرماه سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها