چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

تصمیم ایلان ماسک برای سرمایه گذاری جدید

24 خرداد 1401
تصمیم ایلان ماسک برای سرمایه گذاری جدید

به گزارش بانک اول ایلان ماسک جدیدترین شرکت‌کننده در تجارت بازار انرژی غرب تگزاس است. مدیر عامل شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا اکنون به طور رسمی مجوز فروش برق به مشتریان خرده فروشی در ایالت Lone Star را از طریق شرکتی به نام Tesla Energy Ventures دریافت کرده است. ماسک در تابستان مدارک لازم را برای فعالیت در این ایالت در سامانه ثبت کرد. کمیسیون خدمات عمومی تگزاس اعلام کرد که Tesla Energy Ventures اکنون مجوز «ارائه خدمات برق خرده‌فروشی در سراسر منطقه تحت سرویس ERCOT» را دارد. پنل‌های خورشیدی، باتری‌ها و خودرو‌ها توسط تسلا به فروش می‌رسند که می‌توانند با هم به عنوان یک نیروگاه مجازی فعالیت کنند.

این شرکت یک نیروگاه مجازی در ایالت استرالیای جنوبی دارد و نسخه بتا آن در تابستان امسال در کالیفرنیا راه اندازی شد. شرکت انرژی Wood Mackenzie در آن زمان نوشت که نیروگاه مجازی کالیفرنیا کمتر از ۵ ٪ در تامین برق ایالت مشارکت دارد. در واقع، این میلیاردر اکنون می‌تواند زمان خاموشی‌های مرگبار برق را به مردم تگزاس بفروشد. عامل اصلی این خاموشی‌ها علیرغم ادعا‌های جمهوری خواهان، یخ زدگی زیرساخت‌های گاز طبیعی و عدم پاسخگویی به تقاضا بوده است.

 

به نقل از gizmodo، ماسک سال گذشته به سرمایه گذاران گفت:” من فکر می‌کنم در دراز مدت بخش انرژی تسلا تقریباً به اندازه خودروسازی این شرکت خواهد بود. تجارت انرژی در مجموع بزرگتر از تجارت خودرو است و این شرکت می‌تواند جایگاه منحصربه‌فردی را در تگزاس به دست بیاورد. تسلا می‌تواند به‌عنوان خریدار و فروشنده به‌طور همزمان عمل کند و به داده‌های زیادی دسترسی داشته باشد. تنظیم‌کننده‌ها باید درباره پیامد‌های آن فکر کنند./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.
یکی از اقداماتی که امسال به صورت ویژه از همین الان شروع کرده‌ایم و داریم روی آن کار می‌کنیم، این است که ما بیکاران را با کد ملی شناسایی می کنیم، یعنی قبل از اینکه اصلاً بیکار خودش اعلام بکند یا مراجعه به زیرساخت‌های مختلف به سامانه‌ها و یا ادارات و مراجعه حضوری بکند شناسایی می کنیم.
در دولت سیزدهم اضافه برداشت نه به صورت جداگانه بلکه به صورت شبکه‌­ای وجود دارد. ما در کل شبکه بانکی شاهد کمبود ذخایر هستیم. این کمبود ذخایر که منجر به اضافه‌­برداشت می ­شود، علل سیاستی دارد. اتفاقی که باعث کمبود ذخایر و به دنبال آن اضافه‌­برداشت و افزایش پایه پولی شد، مطرح شدن بحث حساب واحد خزانه بود برای اینکه شفافیت دولت روی حساب­‌های خودش بیشتر شود.
کلید اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است و داوطلبان می‌توانند تا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به سازمان سنجش اعلام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها