یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

شرط تحویل مسکن برای مجردان متقاضی ثبت نام جهش تولید مسکن+ جزئیات

24 خرداد 1401
شرط تحویل مسکن برای مجردان متقاضی ثبت نام جهش تولید مسکن+ جزئیات

به گزارش بانک اول معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن یا طرح جهش تولید مسکن طی۴ تا ۵ مرحله توسط متقاضیان تکمیل می‌شود.

 

 طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده در برنامه تلویزیونی به ارایه توضیحاتی در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن پرداخت.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش عمده قیمت تمام شده واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن توسط تسهیلات دولتی، تامین اعتبارمی‌شود و مابقی نیز طی ۴تا ۵ مرحله توسط متقاضیان در طول دوره ساخت، تامین خواهد شد.

 

محموزداده در خصوص اقساط تسهیلاتی که به نهضت ملی مسکن تعلق می‌گیرد، اعلام کرد: سود تسهیلات بر اساس دهک‌های درآمدی تنظیم شده است و بستگی دارد به اینکه متقاضی در چه دهک درآمدی قرار گرفته باشد. بر اساس منابعی که از طریق صندوق ملی مسکن در اختیار این کار قرار می‌گیرد، دولت بخشی از سود تسهیلات بانکی را تقبل می‌کند که بر اساس دهک‌های درآمدی این مبلغ تنظیم شده است و مبلغ اقساط نیز به میزان وام و دهک درآمدی مرتبط است.

 

وی در خصوص چگونگی شناسایی افراد در دهک‌های درآمدی مختلف، توضیح داد: دو منبع اصلی شناسایی دهک‌های درآمدی وجود دارد. عموما دهک‌های اول تا سوم،خانوارهایی هستند که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند. برای سایر دهک‌ها نیز شناسایی از طریق سامانه رفاه ایرانیان که اطلاعات خانوارها در سامانه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است، رده‌بندی و انجام می‌شود.

 

معاون مسکن و ساختمان در خصوص شرایط مجردان در ثبت‌نام نهضت ملی مسکن با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی، گفت: ثبت‌نام نهضت ملی مسکن برای افرادی که آماده ازدواج هستند و داشتن مسکن یکی از الزامات ابتدایی ازدواج است، برنامه‌ریزی شده است. جزئیات حضور مجردان با شرایط عنوان شده در شورای‌عالی مسکن به تصویب می‌رسد و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: بر اساس تاکید وزیر راه و شهرسازی، شرط تحویل مسکن برای مجردانی که شرایط اعلام شده را ندارند، منوط به متاهل شدن است./ مشرق

اخبار مرتبط
متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده اند در حال حاضر هیچ قرارداد مشخصی در دست ندارند و تنها در اولویت تخصیص پروژه قرار گرفته اند و اگر متقاضیان در طول روند اجرای پروژه امکان تامین منابع مالی خود رانداشته باشند ناچار مجبور به جابه جایی و یا حذف متقاضیان هستیم بنابراین خرید وفروش امتیاز پروژه های نهضت ملی مسکن ممنوع است.
: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.
یکی از رایج‌ترین شایعات در فروش ملک این است که اگر معامله‌ای انجام شود و ظرف ۲۴ الی ۴۸ ساعت فروشنده پشیمان شود می‌تواند مبلغی را که به عنوان پیش پرداخت از خریدار دریافت کرده است را پس بدهد و معامله یا قرارداد را به صورت یکطرفه فسخ کند. این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و خریدار و فروشنده اگر قرارداد ملکی را تنظیم و امضا کنند باید به تمام تعهدات خود که در آن قرارداد درج شده است عمل کنند. تنها زمانی میتوانند قرارداد را فسخ کنند که از خیارات قانونی استفاده کنند.
عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک گفت: اخیرا شنیده می‌شود که برخی مبادلات در بازار مسکن از طریق دلار و بیت‌کوین انجام می‌شود که به نظر من علت آن ایجاد سامانه خودنویس و نبود واسطه برای مدیریت قراردادها است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها