پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

زمان پرداخت مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی

24 خرداد 1401
زمان پرداخت مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش بانک اول پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در این ماه از ۲۰ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود.

حقوق بازنشستگان بر چه اساسی واریز می‌شود؟

حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در آبان ۱۴۰۰ بر اساس حرف اول نام خانوادگی آنان و طبق جدول زیر واریز می‌شود:

نام حرف و تاریخ پرداخت

آ،ا ۱۴۰۰/۸/۲۰

حرف ب تا ش شعب تا ۲۰۰۰ نفر۱۴۰۰/۸/۲۱

حرف ص تا ی شعب تا ۲۰۰۰ نفر۱۴۰۰/۸/۲۲

حرف ب۱۴۰۰/۸/۲۳

حرف پ، ت، ث۱۴۰۰/۸/۲۴

حرف چ، ج، ژ، ص۱۴۰۰/۸/۲۵

حرف ض، ز، ف۱۴۰۰/۸/۲۶

حرف ح، همکاران بازنشسته۱۴۰۰/۸/۲۷

حرف ق، س، ر۱۴۰۰/۸/۲۸

بانک‌های ملی، ملت، تجارت، پست بانک، سپه، کشاورزی، صادرات۱۴۰۰/۸/۲۹

حرف ط،ظ،خ۱۴۰۰/۸/۲۹

و حروف گ،ل،و،ه،غ،ی،ذ،ک،د،ش،ع،ن،م،بنیاد شهید۱۴۰۰/۸/۳۰

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی از جمله درمان قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

اخبار مرتبط
حقوق آن دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی که حداقل‌بگیر هستند، 35درصد افزایش پیدا می‌کند و در سایر سطوح مزدی، حقوق بازنشستگان 22درصد به‌اضافه رقم ثابت ماهانه 690هزار تومان افزایش خواهد یافت.
سخنگوی دولت از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، خبر داد.
مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه باید توجه داشت که از آنجایی تعداد مشمولان این وام بسیار زیاد است نمی‌توان سقف آن را به طور قابل توجه بالا برد، گفت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته داریم که هر یک از این افراد مشمول دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی می‌شوند که هر سال ۱۰ درصد از این جمعیت وام بازنشسته‌ها را دریافت می‌کنند.
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار می‌گیرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها