چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

هشدار درباره کلاهبرداری هکرها از کاربران شبکه‌های اجتماعی

24 خرداد 1401
 هشدار درباره کلاهبرداری هکرها از کاربران شبکه‌های اجتماعی

به گزارش بانک اول سرهنگ علی‌محمد رجبی با اشاره به یکی از شیوه‌های کلاهبرداران و مجرمان فضای مجازی گفت: مجرمان سایبری با هک شبکه اجتماعی کاربران اقدام به ارسال پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی به دلایل مختلف همچون سانحه رانندگی، بستری شدن در بیمارستان و ... کرده و در ادامه نیز مبلغ و شماره‌حساب را به‌تمامی دوستان و دنبال کننده‌های کاربر هک شده ارسال می‌کنند. در مواردی هم این افراد اقدام به ارسال لینک‌های آلوده به حساب دیگر کاربران می‌کنند.

وی افزود:‌ در این شرایط کاربران باید توجه داشته باشند که در صورت دریافت چنین پیام‌هایی حتما قبل از واریز وجه با فردی که پیام از حساب کاربری‌اش ارسال شده تماس بگیرند و از موضوع مطمئن شوند. همچنین از باز کردن لینک‌های مشکوک و ناشناس نیز خودداری کنند.

 

رجبی ادامه داد:‌ کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز باید توجه داشته باشند که از کلمات عبور قابل حدس مانند کد ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، ترتیب یک تا 9 اعداد، شماره همراه و ... به‌عنوان رمز شبکه‌های اجتماعی خود استفاده نکنند. چرا که در پرونده‌های اینچنینی مشاهده شده که این موضوع مهم‌ترین عامل هک حساب کاربران است.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا در همین راستا به کاربران توصیه‌ها و هشدارهایی را ارائه کرد و گفت:‌ کاربران با رعایت چندین نکته نسبت به بالا بردن امنیت حساب کاربری خود اقدام کنند، در مرحله اول فعال کردن تایید 2مرحله ای برای ورود به حساب کاربری و جدا کردن حساب‌های کاربری شخصی از حساب‌های تجاری یا همان بیزنس اکانت است.

 

وی ادامه داد:‌ دنبال نکردن لینک صفحات جعلی ورود به اینستاگرام، عدم واگذاری رمز عبور به دیگران و استفاده از رمزعبور با طول 10 کارکتر که ترکیبی از اعداد، حروف و کارکترهای خاص باشد نیز حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. علاوه بر این موارد لازم است که رمزها به طور دوره‌ای تغییر کند./ایسنا

اخبار مرتبط
سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: دریافت هدیه در مقابل انجام وظایف مرتبط با شغل کارمندان دستگاه‌های اجرایی از قبیل امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه ممنوع است.
به‌نظر می‌رسد در روزهای جاری مجدداً شاهد ارسال پیامک‌های جعلی در خصوص یارانه کمک‌معیشتی هستیم که لازم است مردم مراقب این پیامک‌های جعلی باشند.
سوء استفاده از کد ملی ممکن است به صورت های مختلف، نظیر خرید و فروش ارز، دریافت کارت بازرگانی و شماره همراه و ... رخ دهد. به منظور جلوگیری از کلاهبرداری با کد ملی، به افراد توصیه می شود که در صورت مفقودی کارت ملی خود، اعلام مفقودی نموده.
پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌نماید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها